Al vaker geplaatst maar nieuwsgierig welke kolf en waarom

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

ANONYMOUS_USERNAME

Guest
Welke kolf hebben jullie en waarom? Ik ben nieuwsgierig welke jullie hebben, ik ga 3 dagen weer werken en dacht zelf aan electrisch, maar twijfel tussen medela swing en avent isis.

Ik hoor graag!

Hallo,
Ik gebruik hier al weer een tijdje de medela swing (vanaf 4 weken na de geboorte, en Finn is nu bijna 5 maanden). Sinds 5 weken werk ik weer 3 dagen per week en kolf dan een paar keer per dag.
De kolf bevalt me heel goed. Ik heb er toen ik ging werken wel meer flesjes bij gekocht (je krijgt 1 flesje bij de kolf: da's natuurlijk nooit genoeg :)
Ik had er al 3 bijgekocht in het begin en later heb ik nog eens een set van 3 gekocht. Daar kan 150 cc in. Achteraf denk ik dat ik beter flesjes van 250 cc had kunnen kopen (per keer kolf ik gemiddeld 200 cc, dus net te veel voor een klein flesje, moet dus wisselen van flesje bij het wisselen van borst. Dat is soms wat omslachtig. maar niet zo erg dat ik er nu nog weer grotere flesjes bij ga kopen, daar zijn ze me iets te duur voor).
Maar goed, ik vind de swing wel een aanrader (vooral het 2-fasen-systeem).
Succes bij je beslissing, groetjes Brenda

Hallo,

Ik maak sinds de geboorte van onze dochter gebruik van Medea, dubbeldzijdige kolf.
Het is een rugzakmodel en ik kan he overal mee naar toenemen.
Aangezien onze dochter te vroeg geboren is moest ik in de beginperiode zeker kolfen en momenteel kolf ik alles en dit krijgt ze via de fles. Reden: ze is lange tijd te onrustig geweest om goed te drinken en deze oplossing is voor ons allen de beste/makkelijkste/rustige en leukste gebleken.

Wat betreft de kolf zijn er wat mij betreft alleen maar voordelen.
Dubbelzijdig, makkelijk mee te nemen, ook eenzijdig te gebruiken en er zit ook een handkolf-mogelijkheid bij. Je krijgt twee flesjes geleverd maar mogelijk dat je er zelf bij kan kopen. Ik heb er nog een boel uit het ziekenhuis overgehouden.

Succes!

hoi
Ik heb de avent handkolf gebruikt.
Ik vondt deze ideaal omdat deze weinig geluid maakt en makkelijk mee te nemen is.
Ik heb zelf 9 maanden borstvoeding geven en veel gekolft, ik vondt het een ideale kolf voor op me werk.
Maar hij was ook ideaal om mee te nemen in me handtas als met bijvoorbeeld een dagje uit.
Succes met het uitzoeken van een kolf.
groetjes sisi

Ik gebruik de Swing! Vind 'm perfect, vooral ook erg fijn dat ie zo weinig geluid maakt (laatst nog op een toilet zitten kolven, niemand die het hoort) en ik vind het een makkelijk handzaam model, past zo in je handtas. Hij werkt perfect bij mij, ik kolf zelfs gewoon achter de computer, kan ik tussendoor een beetje surfen op internet ofzo.
Bij mijn zoontje had ik een handkolf van Avent maar ik vond dat vreselijk vermoeiend en daardoor vervelend waardoor uiteindelijk het kolven een groot fiasco is geworden en ik moest gaan combineren met kunstvoeding.

Bedankt voor jullie reacties, vind het idd ook erg belangrijk dat ie niet te veel geluid maakt!

Hey Kiki,
Ik gebruik al een tijdje de handkolf van Avent. Ik ben er erg tevreden over. Zoals een voorganger hier al zei; hij is makkelijk mee te nemen (hup, zo in m'n tas) en maakt (bijna) geen geluid. Ik heb een keer een vriendin gevraagd om voor de deur te luisteren toen ik aan het kolven was. Zij hoorde niets.
Ik werk sinds deze week 3 dagen (nu 2 dagen gewerkt) en het kolven gaat perfect.Het gaat heel gemakkelijk, binnen 15 minuten heb ik een flesje vol (ong. 140 cc). Weet niet of dit aan de kolfligt, of dat dit normaal is...
Wat ik ook wel erg handig vind, is dat er allerlei 'attributen' op de kolf geplaatst kunnen worden. Ik heb pas een doos met daarin een aantal bekertjes gekocht die je aan je kolf kunt zetten,dekseltje (zit er ook bij) erop en bewaren/ invriezen maar. Er zit ook een tussenstuk bij  die je op dit bekertje kunt plaatsen en daarop weer de speen. Erg makkeijk allemaal. Ik ben een Avent-fan!!

Twijfelde eerst ook of ik geen elektrische moest kopen wanneer ik weer aan het werk ging, maar met deze kolf, vind ik dat echt niet nodig. Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk kiest.

Groetjes,
Doornroosje

Hoi,

Ik gebruikte de dubbelzijdige elektrische kolf van Medela. Superding! Ik kolfde  binnen 5 minuten 2 flessen vol.
Bij mijn oudste dochter had ik eerst een handkolf van Medela, maar daar kreeg ik lamme armen van en later heb ik een enkelzijdige elekrische kolf, ook van Medela, gekocht. Daar was ik ook tevreden mee, maar nu met de dubbelzijdige heb ik ook langer gekolfd en had ik ook heel veel melk in voorraad.
Ik heb grote en kleine kruidvatflesjes gekocht om melk in te vriezen. Ik heb in totaal 40 flesjes. Ik vond en vind het erg handig.
Mijn dochter is nu ruim 9 maanden en ik heb zeker tot haar 1e jaar melk in de vriezer, alleen voor de middag. 's Morgens en 's Avonds drinkt ze bij mij.

NB: Wie mijn kruidvatflesjes wil hebben mag ze krijgen.

Terug
Bovenaan