Al vier nachten niet in der eigen bed slapen

Hoi Allemaal,

Onze dochter van twee (30 september) wilt sinds 7 dagen overdag niet meer slapen.

Ze gaat dan tussen 19.00/19.30 uur na bed en slaapt het klokje netjes rond.

de afgelopen 4 nachten, valt ze gewoon in slaap als wij der na bed brengen, maar wordt ze tussen 24.00/00.30 wakker en vertikt het om verder te slapen in der eigen bed.
Bij ons in bed, kruipt ze onder de deken en gaat liggen.
Wel wordt ze tig keer huilerig wakker.
En draait ze alle kanten op dus slapen voor mama zit er niet echt in.
Als wij der terug leggen begint ze kei hard te schreeuwen, haar laten liggen is ook geen optie omdat ze door blijft gaan ze stopt niet met huilen of schreeuwen.

Wij weten op dit moment echt niet wat we hier mee aanmoeten.
En ik zie nu al tegen de nacht op.

Zelf denk ik dan maar helemaal wakker. En de hele nacht terug blijven leggen in der eigen bedje.

Maar betwijfel of dit wel de juiste aanpak is?

Iemand ervaring met een peutertje die opeens niet meer wil slapen in der eigen bedje.

Alle adviezen zijn heel erg welkom.

Alvast bedankt.
 
Heel herkenbaar.. Onze dochter is nu 2,5 (3-6-19) en ze heeft ook een periode gehad dat ze alleen maar bij ons wilde liggen. 
Uiteindelijk maar mee ingestemd want niet slapen was voor ons geen optie want we hadden net een baby erbij. Bij ons in bed viel ze vrijsnel in slaap, maar terugleggen ging niet want dan werd ze weer wakker en ging het net zoals bij jullie. Wel onrustig slapen met haar erbij. 
Inmiddels slaapt ze weer de hele nacht in d'r eigen bed. Ik denk dat het mssn een fase is van verlatingsangst?! Dat verklaart wel waarom ze zo tekeer gaan als ze weer in het eigen bed moeten slapen. 
Echt tips heb ik dus niet, want wij hebben haar gewoon bij ons laten slapen. 
Veel sterkte! 
 
 
Hooi, 
Mega herkenbaar. Onze dochter van 2 jaar en 4 maanden heeft sinds vorige week opeens dat inslapen niet meer zonder ons kan. 
Ze gaat rustig liggen, zegt weltrusten en zodra onze voet beneden de grond raakte, blinde paniek. 
We hebben de afgelopen dagen maar weer naast haar bedje gezeten. Gisteren en vanavond benoemd; mama is boven de was doen. Ga maar lekker slapen. Nu pikte ze dat weer maar de afgelopen week was echt paniek stand zonder ons. 
Dus ik vermoed ook inderdaad een verlatingsangst fase en die kan dan zowel bij inslapen als midden in de nacht denk ik? 
Hopelijk is het snel weer voorbij! 
Succes 
 
Terug
Bovenaan