Al voorkeur?

Hallo!

Ik ben op het moment bezig met een scriptie van de invloed van kinderen in de supermarkt.
Ik was daarom benieuwd of uw kind al naar bepaalde producten grijpt, en of dit dan komt omdat ze bijvoorbeeld de kleur mooi vinden of omdat ze graag koekjes willen.
 
Hallo,

Helaas moet ik zeggen dat mijn zoontje van 3,5 jaar zijn voorkeur al heeft. Ik zeg helaas omdat ik altijd gezegd heb dat ik nooit commerciele "mode-artikelen"zou kopen.  Met mode-artikelen  bedoel ik produkten met afbeeldingen en kadootjes/stickers van bekende figuren zoals Bob de Bouwer, Noddy, Sponchbob etc.
Mijn zoontje mag af en toe zelf iets uitzoeken in de winkel en dan  kiest hij  altijd de koekjes en toetjes met bekende afbeeldingen. In het begin had ik er veel moeite mee, maar nu doe ik er niet meer moeilijk over. Hij geniet er echt enorm van en ik vind het ook wel prachtig dat hij ineens een simpel koekje lekker vindt omdat er een mooi papiertje omheen zit. Tsja, de fabrikanten zijn gewoon slim en ik geef een kind ook geen ongelijk want het oog wil ook wel wat......en als er dan ook nog een klein kadootje bij zit.....



 
Hallo,
Ik merk dat mijn kinderen sneller naar snoep,koekjes,en nagerechten grijpen waarop afbeeldingen staan van bekende tekenfil figuurtjes!
Hetzelfde koekje maar met een ander papiertje schijnt dan ook ineens niet meer aantrekkelijk te zijn.
Ze denken ook gelijk dat er iets heel lekkers in zit ,alleen maar omdat het leuk is verpakt.
Ik vind het heel erg slim van de makers van dat soort afbeeldingen op verpakkingen.
Het verkoopt gewoon beter.
Hoe bekender de afbeelding hoe sneller ze ernaar grijpen.
Bij onze tweejarige is dora-dora huizenhoog favoriet.
Meestal ontdek ik bij de kassa pakketjes die ik er zeker niet heb ingestopt.
 
Wel grappig inderdaad dat alle koekjes, snoepjes en andere producten met figuren van televisie zo erg in trek zijn. Ik kom het inderdaad erg veel tegen.
Die fabrikanten spelen daar ook wel erg slim op in..
 
Niet alleen de reclames van koekjes en toetjes hebben invloed op kinderen. Onze zoon van 5 wilde perse Geox schoenen, omdat hij de reclame waarin de voeten van een kind weglopen vanwege de stank in de schoenen erg leuk vind. Het ging zelfs zo ver dat hij in eerste instantie alleen naar de zolen van de schoenen keek om te kijken of er Geox-gaatjes in zaten.
Uiteindelijk heeft hij toch andere schoenen gekregen, omdat de Geox schoenen hem niet goed zaten. Hij is  nu heel blij met zijn nieuwe schoenen, maar: "Ze lijken gelukkig wel op Geox schoenen, mam."
 
Hoi Marieke,

Toevallig las ik je naam en dacht he, komt me bekend voor...
Ben je toevallig Marieke Wijnberg uit Woudenberg?
Dan heb ik vroeger bij je in de klas gezeten, een van de twee andere Marieke's!
Als je het bent lijkt me het leuk om eens met je te mailen.

Marieke van Wieren (Willem van Oranjeschool)
 
Terug
Bovenaan