Al vroeg harde buiken

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben nu bijna 14 weken zwanger van de tweede en ik heb nu al harde buiken. Bij mijn eerste zwangerschap had ik hier ook veel last van, triggers waren druk op mn buik (bv autogordel of de band van een broek), maar ook houding, ik kon in maar weinig houdingen meer zitten zonder een harde buik te krijgen.</p><p>Ik herken het nu natuurlijk al wel eerder dan bij de eerste zwangerschap, maar heb ook wel het idee dat het zich al eerder aandient. Herkent iemand het al zo vroeg harde buiken hebben en heeft iemand nog tips? Rustiger aandoen probeer ik zoveel mogelijk, maar heb in ieder geval nog werk en dochter van 15 maanden, dus de hele middag op de bank liggen wordt m helaas niet ;)</p>

Gebruiker: zoals het er staat... Een buik (baarmoeder) die hard wordt. 
Ik had er vorige keer ook veel last van. Nu 17 weken en nog maar paar keer gehad. Weet ook niet wat je eraan kunt doen, alleen rustig aan doen idd. Misschien heeft vk tips? Volgens mij kan het geen kwaad... tenzij ze regelmatig om de paar minuten gaan komen. 

Je kan vanaf je tweede trimester harde buiken hebben, zolang ze maar niet pijn doen. Ik had er zelf ook best veel, ook al vroeg in de zwangerschap. Het hoeft niet persee een teken te zijn voor rust. Kan bijvoorbeeld ook zijn dat je baarmoeder heel snel groeit, als je snelle bewegingen maakt of een volle blaas. Zou het ook nog aangeven bij je verloskundige, kijken wat ze ervan zegt en advieseert. Succes verder ☺️

Ik had het ook al redelijk vroeg, meer dan nu in het 3e trimester eigenlijk! Mijn trigger was veel lopen, dus dat probeerde ik iets te minderen. 

Hoi!
Hier ook al. Ben 16 weken. Ik weet wel dat veel harde buiken ook kunnen duiden op een blaasontsteking. Dezevoel je  iet tijdens een zwangerschap zoals je ze normaal zou voelen.
Toch ff de verlos bellen hoor!
Liefs, Maaike 

Heb dat ook, nu 16 wkn zwanger vd 4e. Heb het vooral als ik moet plassen. 

Zolang ze niet zeer doen... 

Terug
Bovenaan