Alana wil niet meer drinken!

hallo meiden,

ik zit met een probleem, mijn dochter van 15 weken heeft ineens besloten dat ze de fles niet meer wil leegdrinken.
het cb weet het niet en laat me wachten tot de volgende afspraak 18 juni.
ze krijgt 5 x 200cc, ze wil de laatste voeding helemaal niet en slaapt ook door als ze em niet krijgt maar van het cb moet ze die nog hebben dus das iedere avond wakker maken.
normaal gesproken werd ze wakker van de honger en begon te huilen. ze huilde alleen als ze honger had en verder nooit.
en nu sinds een paar dagen huilt ze helemaal niet meer, als ze honger heeft dan is gewoon aan het kletsen en geeft gilletjes van pret en wacht geduldig tot we haar komen halen.
een vieze luier, honger, of wat dan ook, ze houilt nooit, ik voel me erg gezegend maar vraag me af of dit wel normaal is.
ze geeft niks aan wat ze wil.
we moeten nu de wekker zetten op haar voedingstijden anders moeten we non stop naar de klok kijken of we niet te laat zijn met een voeding.
en nu drinkt ze bij iedere fles maar 150 cc en dan wil ze niet meer, ze draait en slaat en trapt want ze wil niet meer.
en mochten we toch wat strenger doen en haar het toch geven dan spuugt ze het gewoon terug. dit heeft ze nooit eerder gedaan.
herkent iemand dit probleem? en wat hebben jullie gedaan, ik ga wel naar de huisarts maar het idee dat ik niet de einge ben is al een geruststelling.

liefs Miranda

Ze zou met 15 weken minimaal 700 'moeten' drinken. Mijn oudste dronk echt niet meer dan 700 ml toen. Had gewoon nooit veel honger. Nu ze 4 jaar is vindt ze 2 boterhammen en wat groente per dag ook wel genoeg. En ze groeit echt volgens het gemiddelde hoor!

Dus als je kindje 5 flessen van 150 drinkt zit je op 750, dat is ruim voldoende!

Mijn oudste sliep toen met zoveel weken al van half 8 's avonds tot 's ochtends 7 uur. Ik snap nog steeds niet waarom mensen hun baby midden in de nacht (23 uur ofzo???) wakker maken voor drinken? Lijkt me onzin hoor!

Hoi Mamma van marielle

Ik lees net jouw reactie op bovenstaande oproep en zie dat jij zegt dat met 15 weken ze minimaal 700 binnen moeten krijgen.

Mijn zoontje is nu (morgen) 10 weken en ik vind ook dat hij weinig drinkt.

Hij groeit keigoed hoor dus het zal wel bij mij zitten. Hij begint nu door te slapen en ik probeer hem dus overdag om de 3 uur de fles te geven. Hij drinkt bv uit fles. Een paar weken geleden zat hij nog regelmatig boven de 800 cc per dag, maar nu hij snachts langer er tussen houd kom ik ook maar net meer aan de 700 cc. Hij weegt nu 5930 en bij zijn geboorte 3880. op het cb zeiden ze dat ik me geen zorgen moest maken, zolang hij maar 5 natte luiers had en allert bleef. Het is wel doordat ik er moeite voor doe dat hij die 700 binnenkrijgt als het aan hem ligt dan zou het minder zijn.
Vannacht heb ik ook nog een hele tijd met hem gezeten voor ik ging slapen en toen dronk hij gelukkig nog 100 op zodat hij net boven de 700 kwam.
Ik vind het best moeilijk hoor.

Bij mijn eerste had ik dit helemaal niet, maar die dronk beter. Mijn zoontje is vanaf het begin af aan al wel een beetje lui geweest met drinken vandaar dat hij de borst ook niet wou.

Wat denk jij ervan? en wat is het mimimale bij 10 weken en bijna 6 kilo?

groetjes irene

hoi Valentijnszwangere

Je bent dus niet de enige zie je wel die zich druk maakt en haar kindje wakker maakt voor voeding.

Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt bij jou.

Ik heb jou trouwens toegevoegd aan msn bij mij.

groetjes irene

Hoi,hoi,
Hier ook eentje hoor!! Vanaf een week of 15 begon Evi nog slechter te drinken dan ze al deed. Ze dronk al niet super veel maar het werd alleen maar slechter (vaak minder als 700cc) Evi meld zich eigenlijk nooit, ze wel vrolijk, tevreden en slaapt prima.
4 weken geleden was ze hierdoor wel slecht gegroeid, 190 gram in 3 weken.  Sinds een week of twee gaat het gelukkig iets beter, ze was nu 190 gram gegroeid in twee weken.
Op advies van cb moest in met 4 maanden beginnen met fruit (meer advies hadden ze niet voor me), maar ze is nu ruim 5 maanden en lust nog steeds geen fruit.
we zitten nu nog steeds op 5 voedingen, ik bied ze 200c aan en ze drinkt nu tussen de 800 en de 900cc per dag (gelukkig). Ik heb er wat druk over gemaakt hoor (helpt niet, ging ze niet beter van drinken).
Naar de huisarts gaan kan nooit geen kwaad. Je moet doen wat je gevoel zegt!
succes, hou ons op de hoogte!

groetjes Sonja

hoi

ik vind het echt niet weinig,
mijn zoon heeft de eerste 15 weken maar 500 cc per dag gedronken,
dronk nooooit zn flessen leeg....
de fles van 23 uur was een ramp, wakker maken, sliep na 30 cc alweer
wat wij nu doen .....we geven om  19.30 uur een papfles, en hij slaapt door tot de volgede ochtend 7 uur.
als je dochter maar natte luiers heeft is er niks aan de hand,
ik heb voor dit drink probleem bij de kinderarts gelopen,
en die zei ook maakt niet uit als ze niet aan de hoeveelheid cc per dag komen die ze moeten, als ze maar niet afvallen, en dus natte luiers houden,
en als ze niet huilt zou ik me zeker helemaal geen zorgen maken, maar genieten...

hoi miranda
rond de 15/16 weken gaan ze minder hard groeien dus hebben dan ook minder voeding nodig.dat klopte hier ook wel.sinds die tijd drinkt boas ook nog maar 4 flessen.als ze doorslaapt zonder die 5e fles laat je hem toch lekker vallen.jou cb kan wel zeggen dat ze die moet,maar dat is onzin.als alana de volgende dag vrolijk wakker word is er niks aan de hand.mocht ze versuft raken dan zakt haar suikerspiegel teveel en kan ze het nog niet aan,maar met 15 weken,als ze zelf aangeeft dat ze hem niet meer hoeft,is die kans zo goed als nihil.er zijn zelfs kindjes die met 12 weken nog maar 4 flessen drinken.
boas is nu 4,5 maand en sinds een week of 2 laat hij ook steeds wat staan.soms zelfs 60cc,van de 230(210+7).maar hij komt niks tekort hoor.hij poept en plast als een nieuwe en is supervrolijk en prima op gewocht.soms komt hij ook niet verder dan de 700cc en dan is hij savonds nog wat onrustig.dan geef ik hem wel een 5e flesje.maar als hij niet komt,dan hoeft ie het schijnbaar niet.overdag drinkt hij om de 4/ 4,5 uur en hij huilt tegenwoordig ook bijna nooit meer om zn fles.lekker toch?gelijk een stuk gezelliger in huis.dus ja,wat alana doet is wel normaal hoor.en die 5e fles liet ik lekker staan als ik jou was.misschien wil ze dan overdag  wel iets meer?

Ik heb zo'n voedingsschema uit een van de folders van het cb
daar staat:
2-3 maanden: 650 - 850 ml
3-4 maanden: 700 - 1000 ml
vanaf 4 maanden: 800 - 1000 ml

dat 800 - 1000 ml geldt tot 4 jaar, waarbij de kids uiteindelijk natuurlijk minder melk gaan drinken (300 ml) en meer andere dranken.
Vanaf 4 jaar is het ongeveer 1,5 liter per dag

Terug
Bovenaan