alarmbandjes

hallo allemaal,
Wie zijn dreumes weleens uit het oog is verloren midden in een winkelcentrum weet wat ik bedoel... Doodsangsten sta je uit, en je loopt altijd de verkeerde kant op. Ik heb nu een heel mooie en goedkope oplossing gevonden voor mijn hummels! Op www.alarmbandjes.com vond ik voor 1 euro per stuk hele leuke eenvoudige armbandjes, waarop je je mobiele telefoonnummer schrijft, en de naam van je kind. Watervast, sterk,niet zomaar los te peuteren en van anti-allergisch materiaal, echt een superidee! De site is van een moeder, dus ervaringsdeskundig. Mijn ervaringen zijn goed: snelle correcte afhandeling, en binnen een paar dagen in huis.Deze tip wilde ik even kwijt!
groeten uit Enschede,
sasja schonewille
 
hallo anoniem
mijn zoontje van bijna 3 is ook meegeweest naar de crematie van mijn oma zijn overgrootoma dus,ik was er ook bang voor dat hij heel druk ging doen enzo maar hij is ontzettend rustig gebleven en toen hij vroeg waar oma was hebben we gewoon gezegd dat ze boven bij de engeltjes was,en voor de rest zou ik haar gewoon blijven meenemen en er niet te veel over uitwijden ze begrijpen het toch nog niet helemaal ik wens je heel veel sterkte voor wat komen gaat en hopenlijk heb je er iets aan gehad
 
Hallo! Je gaat best een lastige tijd tegemoet, allereerst alvast heel veel sterkte. Wat ik lees uit jou berichtje, is dat je dochter regelmatig mee ging naar je oma, dat betekend dus dat zij ook best een band samen zullen hebben. Mijn dochter had precies hetzelfde met mijn oma. Twee maanden terug is zij ook overleden, en ook wij zagen het wel aankomen. We hebben onze dochter uitgelegd wat er aan de hand was, dat oma ziek was en al oud, en dat het voor oma veel prettiger zou zijn als ze zonder pijn kon gaan slapen, maar dat we haar dan niet meer zouden zien. Toen oma eenmaal overleden was, hebben we ook gezegd dat ze daar best verdrietig om mocht zijn, want het was dan wel fijn voor oma, maar voor ons was het toch minder leuk. Nu zijn we dus twee maanden verder. Mijn dochter wilde graag mee naar de kerk, maar wilde niet kijken, en zo gaf ze zelf al aan wat ze wilde.Na de begrafenis zijn we bloemen gaan kopen voor oma haar tuintje en dat doet ze nog steeds regelmatig. Ik denk dat het nu gewoon heel belangrijk is om je kind aan te laten geven wat ze wil(wel met jou uitleg natuurlijk.) Je kunt dan zelf inschatten of ze dat aankan, en dat desnoods iets aanpassen. Maar negeer het niet, je kind weet heel goed dat er wat aan de hand is. Heel veel sterke en hopelijk kan je hier wat mee
 
Hallo Anoniem,
Allereerst sterkte de komende tijd.
Onze dochter was ook drie toen mijn oma overleed.Wij vonden het belangrijk eerlijk tegen onze dochter te zijn. We hebben haar verteld dat oma dood ging en dat wij haar dan niet meer konden zien.Het klinkt voor ons heel hard maar het is voor kinderen die er nog geen idee van hebben wat het is,wel duidelijk. Ze is meegegaan afscheid nemen en heeft dus ook mijn tranen gezien. Ik heb haar verteld dat ik het jammer vond dat wij oma straks niet meer konden zien. Toen mijn oma overleden was heb ik haar verteld dat oma nu dood was. Ze gaf zelf aan nog een keer te willen kijken (dit was in oma's huis) en ook later bij de condoleance gaf ze aan nog een keer te willen kijken. Wij hebben dit goed gevonden omdat de situatie het toeliet. Ze had een tekening voor oma gemaakt en mocht die in de kist doen. Ze heeft nooit aangegeven het moeilijk te hebben gehad met de manier van afscheid nemen. Wij hebben op aanraden van "deskundigen" nooit het woord slapen of ziek gebruikt omdat kinderen dan zelf bang kunnen worden om te gaan slapen of om ziek (verkoudheid) te zijn. Mijn neefje van ook drie vond het heel moeilijk om de kist te zien zakken en heeft het daar nog weken over gehad. Het ligt dus ook aan het kind. Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt en wens je sterkte.
 
Ik zou haar er zoveel mogelijk bij betrekken. Niet bang zijn dat het te veel indruk maakt, kinderen snappen meer dan je denkt. Natuurlijk is de dood 1 van de moeilijkste dingen die er zijn, maar als je het probeert uit te leggen, haar afscheid laat nemen en haar meeneemt naar de crematie kan zij het voor zichzelf afsluiten. Ze heeft dan goed afscheid genomen. Neem vantevoren nog wat foto's met haar en je oma. Mijn zoon is 2,5 en ik zou hetzelfde doen. Veel sterkte.
 
Ik heb dit niet meegemaakt, maar heb wel een dochter van 3 jaar. Als we hier mee te maken zouden krijgen, zou ik haar er denk ik wel bij betrekken. Ze hoort toch dat er over gepraat wordt, ze begrijpt anders straks niet waar oma is gebleven en misschien merkt ze dat je verdriet hebt. Maar inderdaad niet zeggen dat oma gaat slapen en nooit meer wakker wordt, want dat kan problemen geven. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
 
Terug
Bovenaan