Alarmmatje tegen wiegendood

Ja als je het allemaal leest is het prachtig! Maar goed ik heb er zelf geen.....
Waarom weet ik niet...ik be ook niet zo ongerust denk ik..

Ja er is wat voor te zeggen natuurlijk! Ik bedoel het zal vast al kinderlevetnjes hebben gered.

Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ik vind het heel dubbel zon matje.
ik ben benieuwd wat andere moeders vinden!

X Saskia
mv Rik 19 wk

Ik vind het vreselijke onzin. Ik denk dat het inpraten is op gevoel van de ouders. En misschien nog wel het meeste van de moeders. Ik ben zelf niet echt overbezorgd. Ik ga regelmatig bij Nathan kijken en dan vind ik het ook wel goed. Ik denk dat je ook een beetje vertrouwen moet hebben dat het allemaal wel goed komt.
Wij hebben een zoontje met een hart afwijking dus ik weet dat het soms allemaal anders kan gaan dan je zelf zou willen maar ik heb het idee dat het je een valse zekerheid geeft.
Mijn idee is dus niet kopen ga gewoon regelmatig bij je kindje kijken. En heb vertrouwen dat het allemaal wel goed komt. Gebruik gewoon je gezonde verstand dan kom je een heel eind. Zo denk ik tenminste.

Groetjes Karin mamma van Nathan 02-07-07

Hoi hoi,

Ik vind het allemaal een beetje overdreven hoor. Ze weten gewoon dat ouders al het beste willen voor hun kindjes dus dan verzinnen ze weer zoiets om geld te verdienen.
Ik heb bij de prenatal ook al zo'n speciaal dekje gekocht wat ventileert en zo wiegendood tegengaat omdat je kleintje dan altijd kan blijven ademen (ben de naam even kwijt van het ding). Kostte klauwen met geld.
Omdat we Sven eerst een tijdje bij ons op de kamer wilde laten slapen (wij slapen op de begane grond en de babykamer is op de 1e verdieping), hadden we ook een goedkoop bedje met matras bij de IKEA gekocht. Daar sliep ie net zo goed in als op die supersonische dure matras.
OK, straks in de zomer zal hij er wel profijt van hebben omdat het ook goed is tegen zweten omdat het ventileert maar al met al denk ik: zonder dat ding slaapt ie ook prima.

Ik zou het dus niet kopen. Ook omdat het waarschijnlijk ook nog wel erg gevoelig is. Als je kindje bijv. niet zo diep ademhaalt en hij registreert het niet, gaat dat alarm ook steeds af. Als Sven heel diep slaapt, zie je hem ook bijna niet bewegen. Dan hou ik altijd even mijn vinger voor zijn neus om te checken of hij nog ademt. Ik denk dat dat ding dan wel zou alarmeren hoor.

Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten want als jij je er goed bij voelt, moet je het gewoon doen.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Wij hebben de Nanny Care en voor ons is het een geweldige uitvinding. Door dit matje kunnen wij 's nachts ook lekker door slapen. Ik ben nooit bang dat Marissa "het niet meer doet" want ik weet dat het alarm dan zou gaan. En als ik even twijfel kijk ik gewoon even naar de lampjes en zie ik dan het groene lampje dan slaap ik weer heerlijk verder. Iemand zei dat hij vast vaak af gaat als de baby licht ademt, maar dat is absoluut niet waar. Het matje is gewoon heel gevoelig. Bij ons ligt hij op de bodem van de wieg, dan ligt er een handdoek op en dan het matrasje en hij registreerd alles. Marissa slaapt overdag wel eens in de box of in de wagen en dan checken mijn man en ik haar regelmatig. Maar 's nachts hebben we dus een geweldige rust door het matje. Ik zou het dus iedereen aan kunnen raden die ook een beetje zenuwachtig aangelegd is. En ik zag iemand zeggen dat het allemaal duur is, maar dat is mijn nachtrust mij zeker waard. Plus dat als er iets gebeurd je er zo snel bij bent dat je kindje de beste kans krijgt. Daar kun je wat mij betreft geen bedrag tegenover stellen.

hoi ik ben van het voorjaar forum en ik hep dit berichje van een vriend van me gekregen
was geloof ik op het nieuws ofzo geweest .

Baby Jurriaan gered door alarmmat
MIDDENBEEMSTER -   Dolgelukkig omarmen Astra Kuiper en Eelco Botter hun kleine Jurriaan, die dankzij een speciaal bewakingsmatje gered is van de wiegendood. De zes maanden oude baby stopte donderdagavond plotseling met ademhalen, maar omdat er een sensormatje onder zijn matrasje lag, werden zijn ouders meteen gealarmeerd en overleefde de baby het.

De kleine Jurriaan mocht na een ziekenhuisopname van een paar dagen gistermiddag weer met zijn blije ouders mee naar huis. Astra was op de negenmaandenbeurs geattendeerd op het hulpmiddel. "Jurriaan heeft een slechte start gehad door een B-streptokokkeninfectie bij de geboorte. Dan word je toch wat voorzichtiger", legt vader Eelco de aankoop uit. Astra en Eelco waren de schrik gistermiddag nog amper te boven. Eelco: "We zaten voor de buis, toen we een soort alarm hoorden. We zijn als een speer naar boven gevlogen en daar lag onze kleine Jur met een grauwige kleur in zijn bedje. We hebben hem meteen opgepakt en heen en weer bewogen waarna hij weer langzaam en onregelmatig begon te ademen. Toen de ambulance kwam, lachte hij alweer een beetje."

gr stephanie

hoi,

Ik vind het absoluut geen onzin, maar een geweldige uitvinding!!!
Ons zoontje heeft vanaf zijn geboorte nooit goed geslapen op zijn rug.
op zijn buikje wel, maar kon zijn hoofdje nog niet goed optillen.
wij waren dus ontzettend bang dat hij zou stikken in zijn matrasje.
toen lazen we in het blad van jonge gezinnen over de nannycare.
ik heb er meteen eentje besteld en nog geen moment spijt van gehad.
 en het alarm gaat overigens niet "zomaar" af alleen als hij 20 seconden helemaal geen beweging om ademhaling registreert.
ik kan hem iedereen aanraden!!!

groetjes een zeer tevreden nannycare gebruiker.

Hallootjes,

Ik denk dat het ook aan de moeder en aan het kindje ligt. Als je kindje al een moeilijke start heeft gehad snap ik dat je het zeker voor het onzeker neemt Of als zoals hiervoor al gezegd werd je kindje al heel vroeg op zijn buikje slaapt.
Maar ik moet zeggen, ik bescherm mezelf een beetje om dergelijke dingen niet te kopen. Ik zou mezelf alleen maar gek maken ermee. Ik zou de hele tijd liggen luisteren en testen of hij het wel doet. Op de een of andere manier zorgen die dingen er alleen maar voor dat ik me een stuk onzekerder voel. Ik heb hier in de kast ook een babyfoon staan met beeldscherm, na hem een aantal keren gebruikt te hebben heb ik hem in de kast gezet, ik maakte mezelf helemaal gek. Als ik iets geks zag stond ik naast het bedje.
Maar goed iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf beslissen.

Groetjes Kerstwondertje

Terug
Bovenaan