Hoi hoi,
Ik vind het allemaal een beetje overdreven hoor. Ze weten gewoon dat ouders al het beste willen voor hun kindjes dus dan verzinnen ze weer zoiets om geld te verdienen.
Ik heb bij de prenatal ook al zo'n speciaal dekje gekocht wat ventileert en zo wiegendood tegengaat omdat je kleintje dan altijd kan blijven ademen (ben de naam even kwijt van het ding). Kostte klauwen met geld.
Omdat we Sven eerst een tijdje bij ons op de kamer wilde laten slapen (wij slapen op de begane grond en de babykamer is op de 1e verdieping), hadden we ook een goedkoop bedje met matras bij de IKEA gekocht. Daar sliep ie net zo goed in als op die supersonische dure matras.
OK, straks in de zomer zal hij er wel profijt van hebben omdat het ook goed is tegen zweten omdat het ventileert maar al met al denk ik: zonder dat ding slaapt ie ook prima.
Ik zou het dus niet kopen. Ook omdat het waarschijnlijk ook nog wel erg gevoelig is. Als je kindje bijv. niet zo diep ademhaalt en hij registreert het niet, gaat dat alarm ook steeds af. Als Sven heel diep slaapt, zie je hem ook bijna niet bewegen. Dan hou ik altijd even mijn vinger voor zijn neus om te checken of hij nog ademt. Ik denk dat dat ding dan wel zou alarmeren hoor.
Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten want als jij je er goed bij voelt, moet je het gewoon doen.
Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007