Alchohol voor de eisprong gedronken!

<p>Hoi dames,  Helaas heb ik 6 weken geleden een miskraam gehad (leeg vruchtzakje)   Vandaag had ik dan eindelijk een positieve ovulatie test! Nou heb ik afgelopen weekend best wel wat biertjes gedronken en mijn vriend ook, heeft dit invloed op het weer zwanger worden? Ik voel me er nu best schuldig over.. Bij de vorige zwangerschap heb ik maanden van te voren niks gedronken en toch ging het fout :(   Kunnen we het weer proberen? Of toch nog maar even wachten? </p>

Wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad. Ik heb mijn eisprong op woensdag/donderdag gehad en heb toen op de vrijdag heel veel gedronken. Inmiddels 25 weken zwanger en het gaat goed. Bij mijn vorige zwangerschap dronk ik ook vrij weinig vanwege een hormonentraject waar we inzaten, maar dat was uiteindelijk een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Nu kwam het toevallig wel zo uit en was ik er ook even iets minder mee bezig ondanks een hormonentraject. Dusja ik zou je er niet van weerhouden en deze kans gewoon pakken.

Voor de eisprong maakt voor het eitje niks uit. Overdadig alcohol alcohol is niet goed voor sperma, maar af en toe biertje drinken kan ook voor hem echt geen kwaad. Meningen verschillen over de periode van eisprong tot menstruatie. Sommigen zeggen: geheelonthouding.  Ik heb dat na een aantal maanden losgelaten en gewoon af en toe een drankje gedaan. Je weet helaas niet hoe lang het gaat duren... Werd zelfs door mijn gyn gezegd dat dat echt geen kwaad kan (dronken worden is wat anders dan in het weekend een of twee wijntjes drinken), en dat het loslaten en gewoon je leven leven een positiever effect heeft dan er krampachtig mee bezig zijn voordat je überhaupt zwanger bent

Natuurlijk kun je het weer proberen! En lekker toch een paar biertjes in het weekend. Ga je daar nu toch niet schuldig om voelen, waarom?
Ik heb nog wijn gedronken de dag voor m’n positieve test. Inmiddels 23 weken zwanger van een kerngezonde jongen.

Nee hoor.
Ik heb vorig jaar met nieuwjaar  ook gedronken  en een paar dagen daarna ergens mn ei sprong. 
En heb nu een gezond zoontje van 5 maanden.
Dus dat wil niks zeggen hoor. 
Wat verdrietig  van je miskraam?
Hopelijk  ben je snel  weer zwanger
Succes 

Bedankt voor jullie reacties! 
Dat stelt me toch wat meer gerust. We gaan er weer voor en ik hoop dat het deze keer wel goed gaat! 
Liefs 

Hier ook een geruststellend verhaal. Ik heb met beide zwangerschappen van te voren gewoon af en toe wat gedronken. Met mijn eerste zwangerschap heb ik zelfs een keer een flinke avond gehad waar ik eigenlijk net een glaasje te veel had gehad. Een week later bleek ik 5 weken zwanger te zijn, dus al 4 weken toen ik mijn "zuipavond" had (ik was niet dronken, maar wel flink aangeschoten). Ik heb nu een gezonde zoon van 16 maanden rondlopen en ben op het moment 13 weken zwanger ondanks dat ik ook net voor deze zwangerschap een paar biertjes heb gehad. ;)
Soms helpt het juist even om er niet zo mee bezig te zijn en om juist wel een biertje of een wijntje te pakken. Zolang je maar niets meer drinkt zodra je weet dat je zwanger bent, kan er niet zo veel mis zijn!

Terug
Bovenaan