Alcohol en borstvoeding

<p>Hoii allemaal,</p><p>Even een vraagje hoor want ik kan er niet veel over vinden.</p><p>Ik kocht laatst van die hotdog broodjes en hamburger broodjes van de Lidl. Nou ben ik er net achtergekomen dat er op de achterkant met geel bedrukt staat: bevat alcohol. </p><p>Nou denk ik niet dat het slim is om aan de kinderen te geven (9 & 2 jaar)</p><p>Maar mag je dit zelf ook niet eten als je borstvoeding geeft (baby van 4 maanden) ? </p><p>Ik kan er niet veel online over vinden.</p>
 
Alcohol in broodjes?? Hoe dan?? Dat is weird. Maar het lijkt me dan zó weinig, dat het me voor bv geen probleem lijkt.. en als je ze afbakt vervliegt t miss ook?
 
Je kunt dat gerust eten als je borstvoeding geeft.
Na een standaardglas alcohol (1 bierglas, 1 wijnglas, 1 jeneverglas) duurt het 2-3 uur voordat de alcohol uit je bloed is. Je melk bevat gedurende die periode dezelfde hoeveelheid alcohol als je bloed. Dat is dus een promillage (duizendste delen) en geen percentage. De hoeveelheid alcohol die je kindje na 1 glas drinken binnenkrijgt is dus heel klein. Dit artikel legt dat prettig uit vind ik: https://eurolac.net/artikelen/alcohol-en-zo/
De broodjes bevatten veel minder alcohol dan een standaardglas. De hoeveelheid alcohol in je melk is dan verwaarloosbaar. 
 
Terug
Bovenaan