Hoi,
De meningen zijn hierover denk ik erg verdeeld maar ik heb het gewoon wel gedaan. Heb tijdens de zwangerschap ook heel af en toe wel een klein glaasje gedronken, maar nooit meer dan een.
Tijdens de borstvoeding heb ik best wel eens een wijntje gedronken (2 of 3 ). Mijn kraamhulp zij ook dat het niet echt kwaad kon. Zo lang je het maar met mate doet. En als je echt het zekere voor het onzeker wilt nemen dan moest je het vlak na een voeding drinken zei zij.
Ik ben zelf ook een paar keer naar een feestje geweest (en gewoon lekker gedronken) en dan gaf ik mijn zoontje gewoon afgekolfde melk. Savonds en snachts kolfde ik dan ook weer af en die melk gooide ik dan weg.....op die manier hoefde ik niet zo te letten op wat ik dronk en wist ik zeker dat hij ook niet te veel binnen kreeg.
Dus ik zou zeggen, gewoon af en toe een lekker wijntje drinken hoor. Die van mij is ook hartstikke gezond...en in Frankrijk doen ze het toch ook allemaal.
Ik ben nu net gestopt met de bv en nu hoef ik er dus helemaal niet meer op te letten....erg relaxed!