Alcohol en de zwangerschaptest.......

Hoi,

Ik vraag me af waarom je eigenlijk geen alcohol mag drinken voordat je een zwangerschap test wilt gaan doen. Het staat op iedere zwangerschaptest.
Waarom beinvloed alcohol de uitslag van een zw-test? En hoe wordt dat beinvloed?
Ik wil morgen eigenlijk gaan testen met ochtendurine.
Ik ben 3 dagen overtijd heel licht ongi geworden, maar zo licht dat ik het niet zo vertouw. Normaal stroomt het eruit, om het zo maar te zeggen , nu krijg ik niet eens een inlegkruisje per dag vol. Dit is nu al de derde dag. Vandaar.

Maarrrr, we hadden vanaaf een leuk avondje gepland en ik vind een wijntje wel heeel erug lekker ........

Hoi,
Ik heb eigenlijk geen idee, heb er ook nooit opgelet dat het erin stond. Maar wellicht staat het er omdat alcohol in de zwangerschap niet goed is voor de baby. Ik zeg maar wat hoor, weet het niet. Of misschien is het wel zo dat het de uitslag van de test beinvloed. Nou je hebt echt wat aan mijn antwoord hé?! Succes in ieder geval.
Groetjes Tara

Hoi Tara,

Ik vermoed dat het in uitslag beinvloed. Zover ik op de hoogte ben, krijgt de baby de eerste 2 weken geen bloed van de moeder. Dus kan alcohol niet zo`n kwaad.
Dus op het moment dat je positief test is alcohol slecht voor de kleine.
Ik zal het wel zien, anders test ik wel na het weekend een keer. Ik verwacht niet dat ik zwanger ben, maar wil het wel even zeker weten.

Hoi hoi,
Ik wou effe op je vraag reageren.  
Vanaf dat je positief test ben  al 4 weken zwanger bent.
Als je dus  ongesteld word, de laatste keer is dat dus eigenlijk dag 1 van je zwangerschap.  
Tijdens je menstruatie ergen komt er een eicel vrij die dan gaat rijpen, tot ongeveer de 14e dag.
Met dit alles wil ik alleen zeggen dat elke borrel die je neemt er eentje is tijdens je mogelijke zwangerschap.
Nu staat het overal beschreven dat je je niet druk moet maken over je genomen borreltjes en sigaretten.(Dat doe ik ook niet) en daarom denk ik dat het op de testen staat om je er bewust van te maken  waar je mee bezig bent.
Net als  dat je niet mag roken als je de pil slikt, heb je ooit een HA erover  gehoord, dat dit echt niet kan?
Wees gewoon  bewust van wat je tot je neemt. Een glaasje wijn of een paar biertjes kunnen echt geen kwaad maar  weet dat je maybe al zwabger bent dus houd het bij een paar.
Wens je succes, hoop dat je een positieve test hebt.

groetjes    

Helaas, vanmorgen heel veel pijnlijke krampen in mn buik en vresselijke rugpijn, ja hoor, mn ongi is nu echt doorgebroken .
Dus testen is niet meer nodig.
Ik heb me de eerst maanden echt aan gehouden om geen alcohol te drinken, ik had namelijk verwacht dat ik heel snel zwanger zou zijn (mn eerste 2 meteen de eerste maand!) Ik ga me nu echt niet meer pesten, ik lust graag een wijntje in het weekend en zolang ik niet positief test, drink ik die ook. Als ik weet dat ik zwanger ben, zal ik echt niks meer drinken, maar ja, wie weet hoe lang dat nog gaat duren.......

Terug
Bovenaan