Alcohol gedronken icm borstvoeding

<p>Hoi!</p><p>Momenteel voel ik mij even heel ellendig en wil ik mijn issue even kwijt.</p><p>Mijn dochter van 7,5 week slaapt de laatste tijd ruim 4 a 5 uur achter elkaar na de voeding 's avonds. Ik durfde het voor het eerst voorzichtig weer aan om een bodempje rode wijn te drinken</p><p>Gelijk na de voeding van 22:00 uur heb ik een paar slokjes rode wijn gehad. Helaas kondigde mijn dochter zich ineens vrij kort daarna en wilde ze ineens nog even aan de borst. Denk dat dit zo'n 10 a 15 minuten na de tijd was. Ik heb dit gewoon gedaan maar later ging toch het schuldgevoel knagen. Of ze mogelijk niet alcohol heeft binnengekregen. Ik dacht dat dit niet zo'n vaart zou lopen, maar las op internet dat alcohol zich al vrij snel vermengt met de moedermelk.</p><p>Ze heeft maar een klein beetje gedronken na de tijd omdat ze het grootste gedeelte van de voeding daarvoor al had gehad, maar een klein beetje is al meer dan niets uiteraard.</p><p>Ben even benieuwd naar reacties van anderen. Ik weet wel dat dit de eerste en laatste keer was voor mij.</p><p>Alvast bedankt voor jullie reacties</p>
 
Er van uit gaande dat je het niet op een lege maag hebt gedronken, denk ik dat het niet echt kwaad kan hoor. Sowieso komt het grootste gedeelte pas in je bloed vanuit je darmen (dat is na 3 kwartier tot een uur), en daarna moet het natuurlijk ook nog zijn weg vinden naar je melkklieren. Omdat je dochter zo snel na je wijntje nog iets heeft gedronken, kan ik me niet voorstellen dat er al echt alcohol in je melk te vinden was.
 

Omdat je maar een paar slokken hebt gedronken is de hoeveelheid alcohol in je melk verwaarloosbaar. Voel je niet schuldig, je dochter krijgt hier niks van. 
 
Dit artikel vind je misschien wel interessant om te lezen.
 
Ik zou me ook niet te druk maken. Zeker omdat het niet veel was en je snel na het wijntje hebt gevoed. No worries :)
 
Mijn dochter heeft hier ook een handje van; zodra ik een keer een slok wijn neem, heeft zij spontaan dorst. Zelfs als ze eigenlijk slaapt.. Ook dat ‘halve glaasje’ sla ik dus vaak maar over, maar zo nu en dan willen wij moeders ook eens iets lekkers. Geloof niet dat ze er heel veel van krijgen, zeker niet als we onszelf niet helemaal volgieten. 
 
Terug
Bovenaan