Alcohol in sojasaus???

<p>Ik ben nu 5w5d zwanger. Ik ben heel precies in wat ik wel/niet mag eten, soms helaas tegen het obsessieve aan. Ik weet dat we met sommige dingen geen invloed hebben maar dingen waar ik wel invloed op kan uitoefenen met eten wil ik geen enkel risico lopen.</p><p>Ik volg dus alle richtlijnen nauwgezet maar vanavond ben ik er achter gekomen dat ik iets gegeten heb wat volgens mij niet mocht :-( Het gaat om de Go-Tan Teriyaki wok saus. Ik kwam er na het eten achter dat in de sojasaus die erin zit alcohol zit (staat op ingrediëntenlijst)? Ik kan op internet verder niks vinden of het wel/niet ernstig is en hoeveel het is. Mijn vriend geeft aan dat het absoluut niet erg is en het minimaal is wat erin zit en heus geen schade brengt. Shit... Wat denken jullie?</p>

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Het lijkt me dat die saus verwarmd is met het gerecht mee??
Dan is er niks aan de hand, alcohol verdampt dan.

No worries. Nooit geweten en ik hou van teriyaki saus. Wellicht een andere proberen als je het vervelend vind? 
Vraag het even na bij je vk als je ongerust bent maar als ze het niet expliciet op de verpakking zetten zal het wel niet zo hoog percentage zijn.
Probeer het los te laten. De stress is schadelijker dan dat kleine beetje alcohol (is mijn eigen gevoel  

No worries. Nooit geweten en ik hou van teriyaki saus. Wellicht een andere proberen als je het vervelend vind? 
Vraag het even na bij je vk als je ongerust bent maar als ze het niet expliciet op de verpakking zetten zal het wel niet zo hoog percentage zijn.
Probeer het los te laten. De stress is schadelijker dan dat kleine beetje alcohol (is mijn eigen gevoel  

Gefeliciterd met je zwangerschap!

Als je t verhit is de alcohol eruit. 
Ik ben zelf niet streng in de leer, maar ik zou het als ik jou was ook niet overdrijven
De stress lijkt me meer kwaad doen dan het risico. 
 Gewoon oppassen met rauw vlees, een glas alcohol en voorverpakte ham en zalm etc uit de supermarkt.
Was je groenten en fruit en heb een gebalanceerd dagmenu, drink voldoende water. 
Succes! 

Bedankt voor jullie reacties.. saus is idd flink verhit gedurende zo'n 10 min dus alcohol zal dan ook wel verdampt zijn.. Kan ook nergens vinden dat je dit als zwangere niet mag eten, dus dan zal het wel meevallen. Ben ook gerustgesteld door jullie berichtjes, fijn. Bedankt :)

Terug
Bovenaan