Alcohol na eisprong

<p>hoi allemaal,</p><p>komende dagen verwacht ik mijn eisprong (test met Sensitest). Komend weekend staan er al 3 carnavalsactiviteiten op het programma, ik drink uiteraard liever niet; maar kan het kwaad om iets te drinken? Dus binnen de week na de eisprong.  Ik lees verschillende meningen op allerlei sites... </p><p> </p>
 
Wat voor jezelf goed voelt. Zon test zegt soms niet alles. Het kan altijd eerder of later zijn. Alleen jij kan beslissen wat goed voelt.
 
Vind het erg lastig soms.. ben sinds oktober gestopt met de pil; en dit zou ronde 3 zijn. Normaal zou het me niet interesseren om niks te drinken, zo’n drinker ben ik ook weer niet. Maar nu trek ik 3 dagen met dezelfde groep op, en vind ik het toch lastig om iedere keer ‘nee’ te verkondigen ? 
 
Ik wist niet dat ik zwanger was, waren ook niet bezig met zwanger worden. De week na de eisprong waren we op vakantie en heb toen best wel veel gedronken.. nu een super gezond kindje van 7 maanden ☺️ Wil niet zeggen dat je het vollebak op een zuipen moet zetten hoor, maar wie weet is het wel helemaal niet raak.. Waarschijnlijk houd je er ook nog geen rekening mee wat je wel/niet eet.. Maar idd doe waar je je goed bij voelt ☺️ 
 
Ik hou dus wel al rekening met vanalles haha.. wil het gewoon te graag denk ik.. maar ik lees ook vanalles over dat er in de eerste week nog helemaal geen bloedcontact is? Of is dit niet waar? Vind dit nergens terug.. 
 
Alcohol vermindert ook je vruchtbaarheid. Dus alles wat je laat staan, werkt in principe bevordelijk. Wat  niet zegt dat je niet zwanger kunt raken als je wel drinkt.  
 
In het begin was ik er altijd heel erg mee bezig met zwanger worden en dronk ik nooit tussen eisprong en menstruatie. Ik ben na bijna een jaar naar de gynaecoloog geweest om alles te laten onderzoeken. Alles was goed en konden niks vinden. Toen vertelde ze dat ik gewoon moest gaan genieten en daarbij hoort ook een drankje. Ze zei dat het geen kwaad kon als je wat dronk. Dit deed ik en heb een paar wijntjea genomen die keer vlak voordat ik mijn menstruatie verwachte. En ja hoor die maand was ik zwanger!!! Dus gewoon lekker genieten dan komt de baby vanzelf! 
 
De eerste dagen na bevruchting is het eitje toch nog niet ingenesteld, en ik geloof dat het zelfs daarna nog even duurt voordat jouw bloed het vruchtje gaat voeden. Ik zou me niet klemzuipen want dat is sowieso slecht voor je lichaam, maar ik heb ook nog rustig een drankje gedaan in die periode hoor. Bleek achteraf dat ik toen dus zwanger was, maar ik heb me er echt niet druk om gemaakt!
 
Terug
Bovenaan