Alcohol oud en nieuw

<p>Hoi dames,</p><p>Waarschijnlijk is dit al een veelbesproken onderwerp, maar ik ben nu 5 weken zwanger en zit nu al te piekeren over oud en nieuw! Ik ben iemand die eigenlijk altijd wel een wijntje drinkt, dus veel smoesjes zullen te opvallend zijn. We vieren het bij vrienden om de hoek. Mijn enige optie is proberen om 'zogenaamd' wel te drinken, maar eigenlijk stiekem water oid drinken óf helemaal niet gaan en alleen thuis zitten.. iemand tips?</p>

Misschien een paar dagen daarvoor zeggen dat je misschien niet komt omdat je niet lekker voelt en continu naar de wc moet en pijn hebt bij het plassen. Misschien geven ze je wel de tip om naar de huisarts te gaan omdat je misschien een blaasontsteking hebt. Dan is het bovenstaande meteen heel logisch en kun je ze ook nog bedanken voor de tip.
En dan wel een pilletje slikken op een bepaald moment (gewoon je vitamine). Want tja, antibiotica gaat ook door. 

Of je zegt dat je zwanger bent maar dat ze het voor zich moeten houden. Ik doe er niet zo moeilijk over, ben nu 6 weken zwanger en deel het ook gewoon als het nodig is. Vorige zwangerschap ook gedaan rond kerst en oud en nieuw. Succes. 

Zou inderdaad ook alcoholvrije wijn overgieten, wat wel lastiger is op het moment dat je het ergens anders viert maar misschien kunnen jullie voor de drank zorgen? Dan zou ik drinken waarvam je weet dat de rest het niet drinkt, dus drinken zij witte dan heb jij rode wijn voor jezelf ?

Wij vierden het bij goede vrienden vorig jaar en hebben het hun verteld. Zo konden ze heel helpen met alcohol vrije wijn / kinder champagne.  Met hun hadden we t ook gedeeld als t niet goed was gegaan 

Terug
Bovenaan