Alcohol voor de bevruchting

<p>Hallo!</p><p>na lang op internet zoeken kom ik er toch niet helemaal uit en hoop ik dat jullie me hier op weg kunnen helpen in het zoeken van mijn antwoord. <br /><br /></p><p>Gevonden op internet dat alcohol de zaadkwaliteit van de man kan beïnvloeden, of de productie zelfs helemaal stil kan leggen. Mijn vriend gaat volgende week naar een festival, een dag voor mijn mogelijke eisprong. Er zal veel gedronken worden. Hoelang beïnvloedt alcohol zijn zaadproductie? Is het zo dat wanneer de alcohol uitgewerkt is, de zaadkwaliteit weer was zoals jet daarvoor was of kan het echt dagen/weken/maanden duren voor het weer oké is na een dag flink drinken?</p><p>Hij is bereidt om de alcohol te minderen/niet te drinken, maar uiteraard wel als er een goede reden voor is. <br /><br /></p><p>ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij deze vraag :) </p>
 
Ik zou me over 1 festival geen zorgen maken. Is iets compleet anders dan wanneer er regelmatig (veel) gedronken wordt. 
sperma heeft een omlooptijd van zo'n 3 maanden. Stel dat er nu iets aan de hand is (ziek, koorts) zou dat eventueel over 3 maanden merkbaar kunnen zijn
 
Hi,
Ik heb hier zelf ook erg over na gedacht omdat mijn vriend ook weer graag naar festivals/de kroeg gaat... Echter hebben wij afgesproken dat hij in de vruchtbare week niet drinkt, ookal is hij van mening dat een paar biertjes geen kwaad zou kunnen.. Ik kon er het volgende over vinden:
Risico’s van drinken vóór conceptie (mannen)
Bij mannen kan alcoholgebruik in de periode vóór de bevruchting leiden tot een verminderde kwaliteit van het sperma op drie gebieden. Deze verminderde kwaliteit kan vervolgens weer leiden tot een verminderde vruchtbaarheid [3].

Minder vruchtbaar sperma
Minder spermacellen per ejaculatie
Meer abnormale spermacellen

Bij mannen verzwakt het zaad; het aantal zaadcellen neemt af en het aantal afwijkende zaadcellen neemt toe
 
[quote quote=10558020]Hi,
Ik heb hier zelf ook erg over na gedacht omdat mijn vriend ook weer graag naar festivals/de kroeg gaat... Echter hebben wij afgesproken dat hij in de vruchtbare week niet drinkt, ookal is hij van mening dat een paar biertjes geen kwaad zou kunnen.. Ik kon er het volgende over vinden:
Risico’s van drinken vóór conceptie (mannen)
Bij mannen kan alcoholgebruik in de periode vóór de bevruchting leiden tot een verminderde kwaliteit van het sperma op drie gebieden. Deze verminderde kwaliteit kan vervolgens weer leiden tot een verminderde vruchtbaarheid [3].

Minder vruchtbaar sperma
Minder spermacellen per ejaculatie
Meer abnormale spermacellen

Bij mannen verzwakt het zaad; het aantal zaadcellen neemt af en het aantal afwijkende zaadcellen neemt toe[/quote]Alleen in de vruchtbare week minder drinken heeft weinig effect omdat spermacellen in 3 maanden aangemaakt worden. Als een man dus bijv een hele week veel drinkt heb je daar niet gelijk effect van maar pas op langere termijn.
 
Bovenstaande dingen zijn indd mogelijk gevolg van alcohol drinken als man zijnde, alleen is het niet zinvol dan alleen tijdens de vruchtbare week aan alcohol onthouding te doen. 
sperma wat nu uit de penis komt, is 3 maanden ongeveer geleden aangemaakt. een man heeft ook enigszins een cyclus, die varieert tussen de 60 en 120 dagen. Een zaadstaal is daardoor altijd de weerspiegeling van de productie en stockage van de afgelopen twee tot vier maanden.
 
Hi, als je wil dat alcohol het zaad van je man niet aantast zal hij 3 tot 6 maanden geen alcohol mogen drinken voor je voor kinderen gaat proberen. Om 1 keer zou ik me niet druk maken, zolang je zelf maar geen alcohol drinkt
 
Terug
Bovenaan