Alcohol voor je eisprong

<p>Hee Dames,</p><p>Ik was benieuwd hoe andere dames (en hun partner) omgaan met alcohol en cafeïne gebruik als je zwanger wil worden. Ik doe nu steeds vanaf dat ik vruchtbaar ben tot mijn menstruatie geen alcohol en weinig cafeïne. En als de menstruatie begint een week even nergens aan denken en lekker veel koffie en af en toe een drankje. Nu vroeg ik me af, zou dit in deze week ook invloed hebben op je vruchtbaarheid. En hoe zit dat bij jullie mannen, drinken die ook niet of minder? Wil er graag alles aan doen maar ook niet te krampachtig mee bezig zijn. Ben benieuwd hoe andere hier mee omgaan. </p>
 
Hallo Nalaaa,
Hier hebben wij beide nul rekening mee gehouden.
Mocht het nu na een lange tijd nog niet gelukt zijn dan zouden we daar ook eens naar kijken. Maar vooral in het begin wilde we dat het leuk was en niet al dat gedoe met iets niet mogen eten of dat wijntje laten staan.
Koffie dronk ik ook gewoon. Tijdens mn zwangerschap alleen niet want dat vond ik mega smerig haha.
 
Hier dronken wij ook gewoon, tot de positieve test. Ik had niet het idee dat het leuker werd als ik elke keer die 'wachtweken' door ging komen en mezelf al van alles zou ontzeggen 'voor het geval dat'. Had niet het idee dat die twee weken het verschil gingen maken en als het raak is mag je al zo lang achter elkaar dingen niet (en daarnaast vond ik het ook teveel druk erop leggen om er op die manier mee bezig te zijn). Maar dat laatste verschilt per persoon natuurlijk!
 
En idd die 2 weken maakt dan ook geen reet uit om het zo te zeggen.
Vooral voor de man niet, sperma ververst zich eens in de 3 maanden. Hij zou dan 3 maanden alles moeten laten wil je het kunnen terug zien.
 
Wij hebben dit tot 2 keer wel beperkt .
Eigenlijk amper tot geen alcohol . Bij beide kinderwensen.
Dit voelde voor mij gewoon een stuk fijner. Of het echt invloed heeft of had geen idee.
Gewoon doen waar Jullie je fijn bij voelen ?
 
Hee Dames,
Thanks voor de reacties. Ik had inderdaad van te voren bedacht om pas als we wisten dat we zwanger waren rekening te houden. Dat voelde na mijn eerste eisprong toch niet goed en dus houd ik dan wel veel rekening. Nu de eerste week van de cyclus voelt het wel goed om even wat minder streng te zijn. Dus af en toe een biertje of wijntje tot een aantal dagen voor de eisprong voelt wel oké. 
 
Dat ik zwanger werd heb ik Rond de dagen van de bevruchting ook gewoon koffie en wijn gedronken. Dat was namelijk rond kerst en oud en nieuw 2 jaar terug. Ben dus inmiddels al bevallen van een kern gezonde dochter. ?
 
Terug
Bovenaan