Alcohol

Hallo allemaal,

Even een vraagje:

Ik weet nu nog niet of ik zwanger ben, maar wil toch geen alcohol drinken, want je weet het maar niet. Maar er komen allerlei feestjes aan en mensen zijn van me gewend dat ik dan wel drink. Heeft iemand een goeie smoes voor me, behalve: Ik ben met de auto of Ik voel me gewoon niet zo lekker.? Ik wil het eigenlijk nog niet vertellen aan de omgeving dat ik zwanger probeer te worden. Tips?

Zeg gewoon dat je naar de dokter ben geweest omdat je hoofdpijn had en dat je ibuprofen moet slikken zijn sterke asperienen;) En daar mag je geen alcohol bij drinken
Groetje Jacqueline2

hoi anoniem,
de redenen die je aangeeft zijn toch eigenlijk al goed.
ik drink ook niet meer alleen wil ik nog wel eens een wijntje drinken als ik net ongi geworden ben.dan weet je in ieder geval dat je niet zwanger bent.je kan toch ook gewoon zeggen dat je er er gewoon geen trek in hebt.kan toch??
nou succes in ieder geval.

liefs nathalie

wat ik altijd deed/doe: ik neem wel een glas wijn of bier aan en hou dat de hele avond bij me. Tussendoor drink ik veel water en sap, maar als mensen me zien heb ik dus steeds een lekker drankje in m'n hand!

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Heb na dit weekend mijn NOD en we gaan dit weekend naar een paasfestival. Het zal erg opvallen als ik niet drink (we gaan op de fiets), dus ik denk dat ik het advies van Maria2 maar ter harte neem. Goeie tip!

Groetjes Femmy

Ben gewoon jezelf / eerlijk en zeg gewoon dat je geen zin hebt. Niets van aantrekken, wat ze er daarna van denken. Laat ze toch lekker afvragen waarom je niks wil.
Gaat hun toch allemaal geen zak aan, of jij wel of niet drinkt.

Heb ik wel makkelijk praten, drink niet, rook niet.
Weet zeker dat je er wat op vind.

groeten van mij.

Die van de medicijnen lijkt me prima, ook bij antibiotica (bv ivm blaasontsteking) mag je geen alcohol.
Maar ik kan me ook vinden in wat Shirley zegt hoor, wat kan jou het schelen wat anderen denken?! Ik drink praktisch nooit maar tegenwoordig beginnen onze vrienden opeens te vragen waarom niet, terwijl ik al jaren nauwelijks drink!!

Groetjes, en veel plezier bij de feestjes! Irene

Terug
Bovenaan