alcohol

Hoi,
Ik lees al een tijdje mee met jullie en nu heb ik een vraagje, hopeljk kan iemand me helpen. Ik ben net terug van vakantie en heb aardig wat alcohol naar binnen zitten werken, nu ben ik pas een dag over tijd maar ik maak me toch zorgen, stel dat ik zwanger ben, in hoe verre kan de alcohol een slecht effect hebben op de baby? Alvast bedankt, groetjes wendy
 
Hoi, ik ben net zwanger en ik begreep dat de 1e 2 weken zwangerschap nog niet zo cruciaal zijn wat betreft voedsel en drank.
Als je zwanger bent, neemt dat vruchtje, of hoe zullen we het noemen, voedsel op uit een soort vochtblaasje dat erbij hangt. Na die 2 weken moet je wel echt op gaan letten.
Lees maar eens op een site bij de "van week tot week" zwangerkalender. Daar staat precies beschreven hoe dat de eesrte 2 weken gaat.
Succes en vanaf nu geen druppel drank meer he, pas d'r op!
Doei, Marijke
 
Omdat ik ongepland zwanger raakte heb ik de eerste 3 a4 weken van mijn zwangerschap gewoon gerookt en gedronken. Terwijl i zwanger raakte droeg ik zlef de nuva ring! Mijn kindje is nu gewoon verder gezond.

Maak je geen zorgen en wacht even af hoe het loopt. Mocht het niet goed zitten, dan stoot je lichaam de embryo wel af.

Sterkte,

Syl
14 weken zwanger
 
Tijdens de zwangerschap heb ik ook in de tweede week (zonder dat ik wist dat ik zwanger was natuurlijk) heel erg gefeest. Te veel alcohol en te veel gerookt. Mijn zoon is 26 feb geboren en is kerngezond! Maak je dus niet druk en zorg ervoor dat wanneer je weet dat je zwanger bent dit niet meer doet!!
 
Hoi Hoi,
Ik heb gelezen dat als blijkt dat je toch zwanger bent je niet druk moet maken over de sigaretten en de alcohol die je daarvoor hebt gerookt/ gedronken. Doe dat ook maar niet. Wacht gewoon af of je inderdaad zwanger bent en ga dan oppassen met alcohol en sigaretten.

Liefs Sas
 
Terug
Bovenaan