alcohol

Ik heb nog even een vraagje waar iemand misschien een antwoord op hebt. Mijn vriend lust af en toe wel een biertje. Nu moet ik zeggen dat het eigenlijk alleen maar in het weekend is. Niet dat hij dronken is ofzo hoor, maar op een gewone zaterdag drinkt hij er bv een stuk of 3. Hij is ook het afgelopen weekend weg geweest en dan gaat er best wat drank doorheen. Nu begreep ik dat dit niet goed is voor de vruchtbaarheid van de man. Klopt dit? Kan hij beter zijn biertje laten staan?

Ik hoor graag weer van jullie!!!

Liefs Ilona
 
Hallo Ilona,

Ze zeggen wel dat alcohol de vruchtbaarheid kan verminderen. Ik denk dat het wel een beetje meevalt. Mijn vriend en ik borrelen beide graag en drinken bijna iedere dag wel, klinkt wel erg nu ik het opschrijf, maar het is gewoon zo. Maar bij het eten 2 wijntjes is bij ons heel gebruikelijk. In het weekend drinkt mijn vriendje soms wel heel veel 10 flesjes bier. Volgens mij valt het echt wel mee! Ik borrel nu ook nog gewoon wel wat minder trouwens. Als ik weet dat ik zwanger ben stop ik direct! Van roken zeggen ze hetzelfde over de vruchtbaarheid. Maar we weten allemaal dat roken en alcohol niet goed is ...er is zoveel niet goed. Misschien ben ik er wel een beetje nuchter in. Maar ik heb een collega die heeft 3 kinderen. Bij nummer drie heeft zij tijdens zwangerschap af en toe wel een borrel gehad en ze zegt ik kan het iedereen aanraden het is het rustigste kind!. Nou hoeft dat daar niet door te komen.... Ik maak er wel een superlang verhaal van, maar wat ik wil zeggen is dat ik echt denk dat het allemaal wel meevalt. Ik hoop dat je er wat aan hebt. En trouwens ik ben morgen 10 weken gestopt met roken, anders krijg je misschien een aso beeld van mij. Succes met het zwanger worden en laat je vriend af en toe maar lekker zijn borrel nemen. Trouwens mij zus heet ook Ilona. Gr. Biate
 
lekker mee doorgaan hoor, mijn vriend drinkt elke avond een biertje en in het weekend inderdaad ook wat meer, en heeft gewoon 2 kids gekregen hoor, als je op alles moet gaan letten is er toch ook geen zak meer aan? tenminste dat is mijn mening hoor!

gr sandra (mv kim 7 mnd)
 
Ik probeer alleen de eerste 2 weken van mijn cyclus te drinken en de laatste 2 weken waarin ik mogelijk zwanger zou kunnen zijn zo min mogelijk. Mijn man drinkt ook regelmatig een biertje maar wel met mate sinds we bezig zijn. Veel beweging en gezond eten is ook heel belangrijk. Maar iedereen moet voor zichzelf bepalen wat wel of niet kan.
Laten we elkaar alsjeblieft niets opleggen.
gr
Marielle
 
Teveel alcohol voor de man is niet goed voor de vruchtbaarheid van de man, wordt gezegd.
Wisten jullie trouwens dat de aanmaak van een spermacel 62 dagen duurt? Dit stond in een boek over zwanger worden.
 
Terug
Bovenaan