Alcohol?

A

Anoniem

Guest
Hai allemaal,

Nu ik gestopt ben met de pil ben ik ook bang om eens even leker een wijntje te drinken... (want stel je voor dat ik zwanger zou zijn)
Maar hoe denken jullie daar over? Voor hetzelfde geld duurt het nog een jaar of langer voor ik zwanger ben en dan kan je nooit meer gezellig een wijntje drinken!

xx esther

ik zuat met hetzelfde dilemma ook omdat ik het wel gezellig vind een borreltje te drinken, ik heb gezegd tot het moment dat ik weet dat ik zwanger ben mag ik nog drinken want inderdaad misschien duurt het een jaar misschien wel langer en dan kan je nooit meer drinken dat zou balen zijn maar ja das mijn mening

hey xxesther,
vind mijn wijntje nu nog te lekker.
Ik drink mijn wijntje gewoon want inderdaad, je weet niet hoelang het duurt voordat je zwanger bent. op het moment dat ik echt zwanger ben laat ik mijn wijntje wel staan.
liefs

Hoi meiden,

Ik denk er net zo over, straks kan je 9 maanden niet drinken en als je borstvoeding geeft nog langer niet. Dus ik drink ook nog gewoon  gezellig m'n wijntje, probeer alleen niet te veel te drinken, vooral de 2 laatste weken vd cyclus ivm eventuele zwangerschap.

Groetjes,
Angel

hoi,

Ik vind 't ook een moeilijk iets hoor.
Ik drink wel een wijntje maar tijdens feestjes hou ik het bij 2 wijntjes.
Vooral de laatste twee weken van mijn cyclus let ik erop niet te veel te drinken.

Het scheelt dat ik thuis nooit drink, alleen tijdens feestjes en concerten!.

groetjes witte tulp

Hoi Esther,

Bij mijn eerste heeft het allemaal erg lang geduurt. Ik heb bijna een jaar braaf geleefd: niet gedronken, geen filet americain, voorzichtig met onkruid plukken, gezond gegeten en foliumzuur geslikt. En elke maand weer niets.... Toen was ik het zat; ik leefde volgens het boekje voor het geval dat ik zwanger zou zijn. Maar voor niets dus. Nouja, wel lekker gezond haha!
Na dus een jaar niet zwanger geworden te zijn, ben ik maar weer op de oude voet gaan leven. Gewoon lekker drinken bij het stappen en gewoon gegeten waar ik zin in had. De foliumzuur ben ik natuurlijk wel gewoon blijven slikken. En prompt was ik zwanger!

Nu bezig voor een tweede, wederom ruim een jaar bezig. Ik heb gewoon mijn ding gedaan en weer gegeten wat ik wilde. Ik loop al een tijdje bij de gyn en die gaf ook aan dat het dus helemaal niet uitmaakt hoe je nu leeft. (uitzonderingen daargelaten: drugs, etc). Je kindje heeft pas na een week of 6 jouw bloed binnen, daarvoor heeft het zijn eigen circuitje. Dus al jouw vervelende stofjes komen er dan nog niet in. Het is dus tijd genoeg om te stoppen met drinken en gezond te eten op het moment dat je weet wanneer je zwanger bent.

Liefs,

'Ginger

Je maakt het voor jezelf niet gemakkelijk als er op die manier mee bezig bent, lijkt mij.
Gewoon lekker je leven leven, niet bij nadenken!

Ik heb bij alletwee de vorige zwangerschappen gewoon af en toe een wijntje gedronken tot het moment dat ik wist dat ik zwanger was. Nu zijn we voor de 3e bezig, en drink ik in het weekend af en toe wat. Meestal wat meer als ik net ongie ben geweest, en wat minder aan het einde van mijn cyclus, je weet maar nooit.
Had vorige week barstende koppijn en heb dus op 1 dag 4 paracetamolletjes naar binnen zitten werken. Pas 's avonds had ik zoiets van shit, stel dat....    

Terug
Bovenaan