alcohol

De meningen zijn er nogal over verdeeld. Voorkeur heeft natuurlijk om helemaal geen alcohol te drinken, maar af en toe een glaasje kan geen kwaad.
Ik zou je wel adviseren om in het eerste trimester (zo ong. tot week 12) liever geen alcohol te gebruiken. In de eerste periode wordt alles aangelegd, zoals het zenuwstelsel etc (daarna is het vooral het groeien, maar de aanleg vindt in het eerste trimester plaats): dit is dus allemaal wat gevoeliger dan later in de zwangerschap.
 
Ik sluit me aan bij Dora. Zeker in de eerste 12 weken zou ik geen alcohol drinken. Daarna is ook beter van niet. Af en toe een glaasje is niet erg, maar bij de meeste mensen blijft het er dan niet bij een.... dus dan is helemaal niet een betere optie.
Als je wel voor een wijntje of een biertje gaat drink hem dan heeeel langzaam op, dat scheelt ook weer.
 
Ik sluit me aan bij de vorige twee reacties. Het eerste trimester zou ik het laten staan, maar daarna kan het best af en toe hoor.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er helemaal geen zin in had tot nu (ben nu 20 wk zwanger). op een of andere manier kan ik enorm genieten van een wijntje. Dat neem ik dan alleen in het weekend, en dan maar 1-tje. Dan is het speciaal.

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik helemaal niet gedronken, puur omdat ik toen helemaal geen wijn kon verdragen (vond het echt smerig). Zo zie je maar weer, elke zwangerschap is anders.

Trouwens, als je voor jezelf lekkere frisdrank of sapjes koopt, is dat vaak net zo lekker :)

Groetjes, Eloïne
 
tuurlijk mag je dat wel drinken. 1 glaasje in de week kan echt geen kwaad. als het nou een fles per dag was....
een glaasje wijn per dag moet goed voor jezelf zijn (of een glas bier), dus kan het een keertje in de week zeker geen kwaad. als je alles zo nauw zou nemen mocht je nog niet 1 dropje nemen en de kat zelfs niet aaien. je kunt ook overdrijven hoor. dus drink maar lekker je wijntje.
liefs mirjam
 
Ach Peggy lul toch niet zo dom. Ik dronk 2 glaasjes wijn per week en ik heb gezonde kindjes hoor. Zit iemand toch niet meteen op stang te jagen met je gezever.
 
Terug
Bovenaan