Alcohol

Beste mede moeders,
Ik heb vandaag ontdekt dat ik weer zwanger ben!! Ik ben helemaal blij! Totdat ik terug ging tellen, ik heb met oud en nieuw 3 biertjes op... Ik ben bevrucht op of de 29 dec of 1 januari. Is dit een probleem? Ik lees overal dat je pas na 6 weken een bloedbad met je kindje hebt maar ik maak me toch wel zorgen. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik geen druppel gedronken vanaf het moment dat ik stopte met de pil. Dus ik voel me er een beetje schuldig over....
Wat vinden jullie?
Kus Sanne
 
Hallooo,,

Tuurlijk is het fijner ook voor jezelf als je het had kunnen voorkomen,maar je heb er nu eenmaal niks aan kunnen doen,, Ik had het ook ik wist totaal niet dat ik zwanger was,en ben toen ook nog uitgeweest,en kwam behoorlijk aangeschoten terug, En alles gaat goed met mijn kleintje! Ik ben nu bijna 21 weken,,ik vind het een heel ander verhaal als je bv bewust heb gedronken, maar je kon er niks aan doen,,als ik jou was geweest zou ik me er nu niet zo druk om maken maar er lekker van genieten!
 
Hoi!

Toen ik er achter kwam dat ik zwanger was kwam ik er ook achter al terugtellend dat ik in week daarvoor was gaan uit eten: carpaccio en lam. Rauw vlees en medium rare vlees, ofwel: not done voor een zwangere! Ik herken je angst, maar volgens mijn verloskundige moest ik me er niet te druk om maken. Ben inmiddels 29 weken en 1 dag zwanger van een kerngezond kindje! Leg het even voor aan je verloskundige als dat je geruststelt, maar probeer vooral te genieten!

Groetjes,
Suzanne
 
Dat is mij ook overkomen. tijdens een gezellige kerstbrunch op het werk had ik 1 glaasje martini prosseco gedronken. In jan ben ik er achtergekomen dat ik zwanger ben. Voelde me zo schuldig, maar ja kan de tijd niet terugdraaien en los daarvan ben ik geen alochol drinker. Ik ben nu 9 weken en heb nog 3 weken voor mijn echo. maar voel me te "moe!!" om me er druk over te maken. Hopelijk ga jij dat ook niet doen!

 
Je lekker niet druk om maken hoor, pas als je kindje gebruik gaat maken van de placenta, neemt het voedingsstoffen van jou over, dus als je net bevrucht bent kunnen die paar glaasjes helemaal geen kwaad.
dus geen zorgen nergens voor nodig

geniet van je zwangerschap
groetjes Jacqueline
 
Bedankt allemaal! Ik geniet er verder ook echt wel van maar het bleef door mijn Hooft spoken... Ik ben ook heel moe jessdg! Helemaal geen puf gelukkig slaapt mijn oudste kindje nog smiddags dus ga ik zelf ook even plat.
Liefs Sanne
 
Ik drink sowieso al niet omdat ik er niks aan vind. Maar heb wel gewoon dingen als rood vlees gegeten toen ik het niet wist. En nog zo af en toe een hap van het broodje van vriend. Kan niet kwaad onze kleine doet het super.
 
Hoi als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ook ik heb alcohol gedronken zonder dat ik wist dat ik zwanger ben.
Ik drink normaal eigenlijk nooit,maar heel soms een glaasje wijn nu doe ik dat natuurlijk niet meer.
Het kan volgens mij toch niet zo heel veel kwaad wel an?
 
Terug
Bovenaan