Alcoholvrije wijnen

Hallo meiden,

Heb al wat dingetjes gelezen over het nuttigen en bestaan van alcoholvrije wijn.
Wist niet eens dat dat bestond!

Maar.... we waren dit weekend gaan uiteten en hebben even met de sommelier van het restaurant gesproken.
Hij raadde het gebruik van alcoholvrije wijn ten zeerste af!

Hij heeft kort uitgelegd hoe de productie daarvan in z'n werk gaat en er blijken duidelijk meer sulfieten (zoals zwavel e.d.) in te zitten dan in normale wijn.
Schijnt dat dit nog schadelijker is voor het ongeboren kindje dan de alcohol...

Wilde jullie dit gewoon even laten weten, beter laten staan dus.
Lang leve de sapjes! :)

groetjes,
Juul
 
Zal je nog wat vertellen: dat spul is sowieso niet te zuipen!!!
Had voor de gein de rode wijn gekocht, maar heb uiteindelijk maar 1 glaasje ervan op.
Dan kun je nog beter een leuk alcovrij vruchtensapcocktailtje met een parapluutje maken, als je iets "leuks" wilt drinken!
 
En iets anders dat ook heerlijk is voor de afwisseling: mix ananassap met tonic! Laatst op een bruiloft maakten ze die 'cocktail' voor de zwangeren i.p.v.. champagne. Ik was er gek op!
 
He thnx voor de tip,
ik heb ook 1 x een fles gekocht soort rose met bubbels maar smaakte idd niet echt super.
Je kan net zo goed dubbelfris nemen veel lekkerder.
 
Jip en Janneke bubbeltjes sap (de appelvariant) is een lekkere vervanger voor champagne, dat drink ik met de kinderen mee als ik zwanger ben.
Ziet er in iedergeval uit als champagne.
 
@Blossom: ik dacht dat je ook geen Tonic mag als je zwanger bent omdat er kinine in zit?
Dit zit ook in het hart van een ananas en werkt als anti muggen / malaria middel.
Je moet dit geloof ik drinken als je over je uitgerekende datum bent en de weeën op gang wil brengen...??
 
Terug
Bovenaan