alcolhol

hallo daar,
ik ben sinds een half jaar gestopt met de pil, nu was mijn cyclus niet helemaal juist meer, toen ik 3 dgn over tijd was heb ik een zwangerschaptest gedaan waar negatief uitkwam, nu heb ik de afgelopen tijd (feestdagen)flink wat alcolhol genuttigd, met de veronderstelling niet zwanger te zijn, blijkt vanmorgen uit een test dat dit toch het geval is, ik zit nu helemaal in de stress, ik zou nu ong. 7 wkn zijn, heeft iemand hier ervaring mee?
 
Ik zou me niet heel erg druk maken. Ik heb hetzelfde gehad met mijn verjaardag en toen was ik nog niet overtijd. Je kan er toch niets meer veranderen. Ik zit nu op 8,5 week en heb maandag het hartje zien kloppen en alles was perfect in orde. Wij zeggen dus steeds: het is een sterk kindje, want hij heeft mijn verjaardag verleefd. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Drink nu je het weet in ieder geval geen alcohol meer. Succes en geniet ervan!!!
 
Tot ongeveer de 8e week eet het kindje uit zijn eigen dooierzak en wordt dus nog niet gevoed via de placenta. Dat je alcohol hebt gebruikt is dus nu nog niet zo erg voor de kleine. Tenminste zo heb ik het begrepen van degene die mijn echo maakte (met 8 weken was dat). Als je je er druk over maakt zou ik gewoon even een verloskundige bellen en hem/haar vertellen waar je mee zit.
Fijne zwangerschap! Kiki
 
Omdat ik niet had verwacht zwanger te zijn heb ik de laatste paar dagen voor mijn NOD en een paar dagen erna:

Alcohol gedronken
Op een trilplaat in de sportschool gestaan
Een hormoonzalf gebruikt die je niet mag gebruiken als je zwanger bent
Kattenbakken schoongemaakt

Ik ben inmiddels 12 weken zwanger en heb maandag een echo gehad, alles is in orde. Ik begrijp je onrust, heb ik zelf ook heel sterk gehad. Maar zo ´n kleintje kan die eerste paar dagen heel wat hebben omdat er nog geen bloedwisseling tussen moeder en kind plaatsvind. Probeer je dus niet al te druk te maken en probeer te genieten!
 
tot en met de 8e week heeft de vrucht nog een andere bloedbaan als de jouwe. Met andere woorden, je kan roken, drinken, schimmelkaas eten etc zonder dat het kind er ook maar iets van merkt. Daarna kan alcohol wel schadelijk zijn, maar als je nog zo kort zwanger bent krijg je dan een miskraam (of niet natuurlijk, gelukkig in jouw geval!!!). Pas na 12 weken heeft het andere gevolgen.
Succes! Stephanie (32 weken)
 
hoi,
ik heb ook alcohol gedronken toen ik achteraf gezien een week of 6 zwanger was ik had al 3 miskramen gehad en was al een jaar niet meer zwanger geweest en had zoiets van zal wel weer niet raak zijn.
Na bijna 2 en halve week overtijd toch maar eens getest en jawel was raak ik maakte me ook druk hierom maar nu ben ik al 5 keer op controle geweest ben nu vandaag precies 22 weken zwanger en alles is oke.
heb uitgebreide echo in ziekenhuis gehad en er waren geen afwijkingen te zien gelukkig dus.
groetjes Cindy
 
Terug
Bovenaan