alergisch voor fruit???

Thijs (5 maanden)  heeft weer pukkeltjes in zn gezicht. Met 8 weken had hij een paar weken lang baby-acne. Deze pukketjes zien er hetzelfde uit (kleine rode pukkeltjes, jeuken niet en ze zitten alleen in zn gezicht en achter zn oren).
Ik hoop niet dat het weer gaat beginnen.
Het  CB zegt dat het een alergische reactie kan zijn op zijn fruithap. (waarschijnlijk van de perzik ??) Ik heb peer, appel, banaan en perzik gegeven en groente worteltjes, spercieboon en bloemkool.
Zijn er nog meer kindjes alergisch voor fruit?
Of zijn er kindjes van 5 maanden met pukketjes en is het iets anders?
gr Petra

Berend had onlangs een aantal waterpokken, dat schijnt nu te heersen.

Als je kindje allergisch is voor eten zou je toch ook verwachten dat ie daar buik /darm klachtjes van krijgt of niet?

hoi petra
boas heeft nu met 20 weken ook weer wat last van baby-acne.volgens mij komt het nu door t klamme weer.ik heb zelf ook veel puistjes op mn benen van het gezweet.en ik heb op mn werk weleens een allergie op fruit gezien,en dat zag er heel anders uit.vurig rode vlekken,jeuk...zelfs benauwdheid kan optreden.
groetjes kari

Peer en appel kunnen ook een allergische reactie geven. Niet elk kindje uit dat in buikklachten ,het kan bij ieder kind anders zijn. Onze middelste heeft heel lang alleen maar banaan gehad, dat was het enige waar hij tegen kon. En dan was ik pas met 6 maanden begonnen met bijvoeding!

groetjes,
Sabine

Terug
Bovenaan