Algehele narcose!

Hallo

Ik ben heel erg bang voor een ruggeprik dus als ik moet kiezen ga ik voor een algehele narcose. Zijn er vrouwen die hier ervaring mee hebben en hoe verliep dit dan?

Alvast bedankt!!

liefs nathalie

Hé meis,
Ik ben heel bang voor spuiten, wilde bij mijn bevalling ook geen spuiten, maar ben ingeleid omdat ik geen weeen kreeg.
Ik kreeg infuus met weeen opwekmiddel, echt geen pretje, ik trok het na negen uur ongeveer niet meer, en heb gevraagd om een ruggeprik.
Ik hoop voor je dat je niet ingeleid wordt, is heftig. Maar mocht je echt moeilijke bevalling hebben, met hele heftige weeen, dan valt een ruggeprik echt mee.
Ik ben echt heel bang geweest voor de ruggeprik, maar ik heb er niks van gevoeld.
Lijkt me niet fijn algehele narcose, dan ben je helemaal niet bij de bevalling.
X

hoi lily,
Ik heb zelf geen ervaring met een ruggenprik of algehele narcose. Bij mijn eerste was er even sprake van dat ik evt. een keizersnee zou krijgen omdat ie in stuit zou liggen, maar uiteindelijk is ie nog zelf gedraaid. Ik heb toen best veel info opgezocht over ruggeprikken en wat ik daar allemaal voor risico's las deed mij ook besluiten om geheel weg te zijn. Maar niet nodig geweest dus....
Mijn schoonzusje moest een keizersnee omdat ze de placenta voor had liggen. zij heeft ervoor gekozen om helemaal weg te zijn. Eerst wordt je in een soort lichte slaap gebracht, zodat je kindje er niet veel last van heeft. zodra hij geboren is schroeven ze anestesie omhoog om jou te hechten. Het duurt natuurlijk een paar uur voordat je weer goed wakker bent en dat je je kindje ziet. Mijn schoonzus was blij dat ze er niet bij was, want m'n neeffie had wat opstartproblemen en ging pas na een minuut of 10/15 huilen en goed ademen. Was wel ff spannend. Zij blij dat ze dat niet machteloos aan had hoeven zien vanaf de operatietafel.....
Ik hoop dat je een klein beetje iets aan mijn verhaal hebt....
groetjes ieniemienie