Algehele narcose!

Hallo

Ik ben heel erg bang voor een ruggeprik dus als ik moet kiezen ga ik voor een algehele narcose. Zijn er vrouwen die hier ervaring mee hebben en hoe verliep dit dan?

Alvast bedankt!!

liefs nathalie

Hé meis,
Ik ben heel bang voor spuiten, wilde bij mijn bevalling ook geen spuiten, maar ben ingeleid omdat ik geen weeen kreeg.
Ik kreeg infuus met weeen opwekmiddel, echt geen pretje, ik trok het na negen uur ongeveer niet meer, en heb gevraagd om een ruggeprik.
Ik hoop voor je dat je niet ingeleid wordt, is heftig. Maar mocht je echt moeilijke bevalling hebben, met hele heftige weeen, dan valt een ruggeprik echt mee.
Ik ben echt heel bang geweest voor de ruggeprik, maar ik heb er niks van gevoeld.
Lijkt me niet fijn algehele narcose, dan ben je helemaal niet bij de bevalling.
X

hoi lily,
Ik heb zelf geen ervaring met een ruggenprik of algehele narcose. Bij mijn eerste was er even sprake van dat ik evt. een keizersnee zou krijgen omdat ie in stuit zou liggen, maar uiteindelijk is ie nog zelf gedraaid. Ik heb toen best veel info opgezocht over ruggeprikken en wat ik daar allemaal voor risico's las deed mij ook besluiten om geheel weg te zijn. Maar niet nodig geweest dus....
Mijn schoonzusje moest een keizersnee omdat ze de placenta voor had liggen. zij heeft ervoor gekozen om helemaal weg te zijn. Eerst wordt je in een soort lichte slaap gebracht, zodat je kindje er niet veel last van heeft. zodra hij geboren is schroeven ze anestesie omhoog om jou te hechten. Het duurt natuurlijk een paar uur voordat je weer goed wakker bent en dat je je kindje ziet. Mijn schoonzus was blij dat ze er niet bij was, want m'n neeffie had wat opstartproblemen en ging pas na een minuut of 10/15 huilen en goed ademen. Was wel ff spannend. Zij blij dat ze dat niet machteloos aan had hoeven zien vanaf de operatietafel.....
Ik hoop dat je een klein beetje iets aan mijn verhaal hebt....
groetjes ieniemienie

een ruggeprik lijkt mij ook vreselijk.maar als ze je onder narcose brengen krijg je ook naalden in je lijf.toch schijnt de ruggeprik over t algemeen wel mee te vallen.ik zou t meeste bang zijn voor de pijn,niet voor de kans dat t misgaat ofzo.maar als je onder narcose gaat mis je wel de geboorte van je kind.dan ben ik liever even flink.maar ik begrijp je angst hoor!ik moest laatst nog een lullig prikje,waar ik niks van voelde en ik was zwaar over de zeik.ik kan er gewoon niet tegen.als je weeenpijn hebt is t ook weer anders.dan heb je toch al pijn,kan die prik er ook nog wel bij.maar waar ben je precies bang voor?de pijn?of dat er complicaties ontstaan door t zetten van de prik?of dat je je onderlijf niet meer voelt en er in je gesneden word waar je bij bent?
groetjes kari

Ik ben helemaal niet bang voor naalden en prikken enz. Geef 4 keer per jaar bloed dus dan kun je ervanuitgaan dat ik daar geen last van hebt. Maar het schijnt nogal vaak voor te komen dat de vrouw het   benauwd krijgt omdat de verdoving naar boven schoot en dat je een tijd een dood gevoel in je benen kan houden en lange tijd. Maar ja, aan de andere kant mis je dee geboorte van je kind en je man mag alleen achter glas meekijken.....
Groetjes ieniemienie

hoi nathalie,

ik zelf ben ook erg bang voor naalden. doodsbang kun je het wel noemen maar is het niet erg drastisch om te zeggen dat je volledig onder narcose wil?
ik wil het zelf proberen zonder pijnstilling ook al heb ik een lage pijngrens.
het lijkt mij zo fijn om je kindje te kunnen zien direct na de bevalling.
dat wondertje is de moeite toch wel waard om niet volledig onder narcose te gaan?
en volgens mij krijg je ook een prik bij volledig narcose, dus tja, wat bereik je er dan mee?
ik zou er toch nog ff over nadenken.

groetjes Miranda 35 weken +3

halo ik heb verleeden jaar keizersnee gehad ik was vreselijk bang voor rugeprik nou je hoeft er echt niet bang voor te zijn heb er niks van gevoelt hoor en als je geheele narcose neem ben je naar der hand heel erg ziek ik ben nu 35 weeken zwanger en krijg keizersnee en ik neemweer een rugeprik je moet je gewoon goed ontspanen groetjes jolanda 25 weeken zwanger

Ik hoop 'gewoon' te kunnen bevallen en het liefst thuis. Ik zou zeker niet om een ruggeprik zitten springen, maar ik kan me goed voorstellen dat ik daar bij een hele zware bevalling anders over zou gaan denken. En ook bij een keizersnede zou ik liever een ruggeprik willen. Wel zou ik een beetje bang zijn dat het gevoel in m'n benen misschien niet meer terug zou komen of zo, maar ik moet zeggen dat dat nergens op gebaseerd is.

Terug
Bovenaan