algemene vraag

Stel dat je een miskraam hebt gehad en je hebt dit zelf niet gemerkt....
Je doet b.v. met 7 weken nog eens een zwangerschapstest. wat geeft deze dan aan? Geeft de test nog aan dat je zwanger bent? Terwijl het afgestorven vruchtje nog in je baarmoeder aanwezig is?

groetjes roosje
 
Een miskraam is volgens mij pas echt een miskaam als je het vruchtje verloren bent, dit gebeurt altijd met krampen en bloedingen.

Het komt inderdaad ook voor dat het vruchtje al gestorven is, maar dat je lichaam het niet zelf afstoot. Dan zal een zwangerschapstest nog steeds positief aantonen. Je komt daar pas achter op moment dat je je eerste echo krijgt. Als dat het geval is volgt meestal een curretage.

Maar wees gerust, dit gebeurt gelukkig niet zo heel vaak. Dus ik zou me nu niet plotseling heel veel zorgen gaan maken.

Groetjes, Linda 32wkn
 
Hoi,

Als je nog niet zover zwanger bent, zie je meestal geen vruchtje bij een miskraam. Vaak omdat deze nog te klein is, of omdat er bij aanleg er al iets fout ging en er dus geen vruchtje is. Ik heb zelf met 6 weken een miskraam gehad, en het was bij mij een heftige ongestelheid. Dus veel buikpijn en veel stolsels. Omdat je lichaam nog wel hcg bevat kan het zijn dat een test nog wel positief uitvalt.
Maar is er een reden waarom je denkt dat het mis is??
 
nee gelukkig heb ik nog geen reden, maar je gaat je vanalles afvragen wanneer je net voor de 1e keer zwanger bent. Maar 1 ding weet ik zeker, Linda, een miskraam gebeurt lang niet altijd met een bloeding -> heeft mijn verloskundige mij verteld.

bedankt voor jullie reacties,
liefs roosje
 
Terug
Bovenaan