Alies 79

Hoi Alies,

Zet maar even een losse reactie neer hihi, valt iets meer op .
Denk dat minder kijken op het forum wel goed is.... maar ik vind het ergens ook wel fijn nog even te lezen en 'kletsen' met andere vrouwen die hetzelfde mee hebben gemaakt. Ben er op die momenten ook wel bewust mee bezig natuurlijk, maar voor mijn gevoel helpt me dat juist op het moment om het zijn definitieve plekje te geven... het relativeert ook wel lekker dat je zeker niet de enige bent en dat is ook wel goed (al kan ik het inmiddels aardig relativeren in de zin van: helaas het mocht niet zo wezen....)

Fijn dat het werken goed ging! Is waarschijnlijk ook wel goeie afleiding of niet? Gewoon eruit, niet bezig met je gezin en je eigen lijf.

Dat denken van: was ik maar zwanger/ ik wil zwanger worden dat herken ik wel hoor. Denk het zelf namelijk ook geregeld. Toch kan ik daar achteraan denken dat ik er vrede mee heb als het niet direct gebeurt.... of dat nog steeds zo zal zijn als ik daadwerkelijk weer ongesteld word is natuurlijk maar net de vraag .

En leuk zijn ze he kinderen . Vind idd ook elke fase weer leuk en ook weer zo anders als de vorige. De oudste is nu 3,5 en zoooo toe aan school en is daar ook druk mee bezig zelf en op een volgend moment is het echt nog zo'n lekker klein ventje. De jongste trekt zich erg op aan de oudste en heeft ook het grootste woord in huis.... nou ja weet eigenlijk niet wie er nou het meeste kletst van hun twee haha.

Voor wat betreft het zwanger zijn.... voelde me wel echt zwanger, maar niet op een vervelende manier (net als bij de oudste) dus in dat opzicht heb ik niet zoiets: nog maar even niet.... heb wel afentoe angstige gevoelens: zal het dan nu wel goed gaan?! Maar ook hier... het verlangen is groter dan die angst en nu dus maar hopen dat die wens snel weer werkelijkheid mag worden....

groetjes,
Marije (met nu een iets andere inlognaam, maar gewoon Marije werkte niet meer )

Hoi Alies,

Zet maar even een losse reactie neer hihi, valt iets meer op .
Denk
dat minder kijken op het forum wel goed is.... maar ik vind het ergens
ook wel fijn nog even te lezen en 'kletsen' met andere vrouwen die
hetzelfde mee hebben gemaakt. Ben er op die momenten ook wel bewust mee
bezig natuurlijk, maar voor mijn gevoel helpt me dat juist op het
moment om het zijn definitieve plekje te geven... het relativeert ook
wel lekker dat je zeker niet de enige bent en dat is ook wel goed (al
kan ik het inmiddels aardig relativeren in de zin van: helaas het mocht
niet zo wezen....)

Fijn dat het werken goed ging! Is
waarschijnlijk ook wel goeie afleiding of niet? Gewoon eruit, niet
bezig met je gezin en je eigen lijf.

Dat denken van: was ik maar
zwanger/ ik wil zwanger worden dat herken ik wel hoor. Denk het zelf
namelijk ook geregeld. Toch kan ik daar achteraan denken dat ik er
vrede mee heb als het niet direct gebeurt.... of dat nog steeds zo zal
zijn als ik daadwerkelijk weer ongesteld word is natuurlijk maar net de
vraag .

En leuk zijn ze he kinderen .
Vind idd ook elke fase weer leuk en ook weer zo anders als de vorige.
De oudste is nu 3,5 en zoooo toe aan school en is daar ook druk mee
bezig zelf en op een volgend moment is het echt nog zo'n lekker klein
ventje. De jongste trekt zich erg op aan de oudste en heeft ook het
grootste woord in huis.... nou ja weet eigenlijk niet wie er nou het
meeste kletst van hun twee haha.

Voor wat betreft het zwanger
zijn.... voelde me wel echt zwanger, maar niet op een vervelende manier
(net als bij de oudste) dus in dat opzicht heb ik niet zoiets: nog maar
even niet.... heb wel afentoe angstige gevoelens: zal het dan nu wel
goed gaan?! Maar ook hier... het verlangen is groter dan die angst en
nu dus maar hopen dat die wens snel weer werkelijkheid mag worden....

groetjes,
Marije (met nu een iets andere inlognaam, maar gewoon Marije werkte niet meer

Leuk je uitgebreide reactie weer.
Ik herkende je inlognaam wel weer.
Ik geloof wel dat doordat je hier op het forum rondleest je er bewuster over nadenkt. Ik merk dat het in het gewone leven ook al best wel weer is weggezakt,. omdat er ook veel andere dingen zijn. Het verdriet voel je dan door kleine dingen heen, vorige week een doopdienst met een heel lief babytje bv....

Ik zie dat ook wel zo, dat het nu niet zo heeft mogen zijn. Ik vind ook wel dat je nog scherper ziet hoe bijzonder het eigenlijk is dat het bij de andere drie wel zo is.
En over zwanger zijn hoeft het van mijn niet perce heel snel, maar stiekum hoop ik er wel op. Dubbel eigenlijk. Ik weet dat even rust voor mijn lichaam wel goed is, maar eigenlijk wil ik wel heel graag weer een kindje....En mijn man vindt dat goed, we zien wel hoe het gaat.
Ik ben er niet continue mee bezig gelukkig. Het   zal sowieso allemaal een poos duren, anders was de baby er nu over ruim 5 maanden geweest....
En ik denk ook wel dat bij een volgende zwangerschap het genieten misschien iets later begint. Ik zal dan heel blij zijn als ik op de echo heb gezien, dat het goed was. Nu was ik daar niet zo bezorgd om.

Onze tweede is ook erg aan school toe. Hij vermaakt zich nog wel thuis, maar hij heeft daarin best wel sturing nodig. Zal je dit niet even gaan doen of zal je dat niet even... Hij zit gelukkig op de peuterspeelzaal en verder is hij altijd blij als Marit uit school komt. Als ze samen zijn spelen ze bijna altijd met elkaar, af en toe wil Marit niet, dan wil ze alleen spelen, maar verder samen. Opzich wel leuk, maar ook af en toe druk. Hoort erbij, denk ik. Als je zelf maar lekker in je vel zit, kan je veel   hebben.

Ik houd het hier even bij

Groetjes Annelies.

Hoi hoi,

Hoe is het nu?!
Hier gaat het eigenlijk wel oké. Zit nu in de fase van wachten en wachten op wat... denk zelf dat ik ongesteld ga worden zo aan mijn lijf te voelen, maar wanneer dan he? Tis nu 5 week na de curettage dus het zou toch nu ook wel mogen zo binnenkort (ben gelukkig een lange cyclus gewend hihi). En hoe leuk het ook zijn om zwanger te zijn.... zou het niet eens erg vinden als het nu nog niet zo is. Vind het toch ook wel prettig te weten dat mijn lijf weer lekker op de rails is enzo en dan zien we het daarna wel.

Zo'n doopdienst lijkt me idd wel even lastig. Zelf had ik dat met een kraamvisite en een zwangere vriendin met ongeveer dezelfde termijn. Die zat hier lekker op de bank met haar beginnende buik... dan komt het even weer aan de oppervlakte, maar verder gaan we lekker verder.

Lees hier op zich nog regelmatig wel een stukje, maar ook veels te benieuwd of er alweer meiden zwanger zijn etcetc. Maar ik voel dan geen verdriet ofzo meer.... hoe erg het ook was... tis nu goed zo, mijn/ onze tijd komt ook wel weer.

En bijzonder zijn die kids zeker.... dat het eigenlijk zo vaak gewoon maar goed gaat he met die hele kinderen met hun eigen ikjes als gevolg. De oudste bijna aan het kleuteren (nou ja kleuteren doet hij al wel, maar nog niet op school), de jongste wil op de psz blijven en dus ook 'sooltje toe'  en ze zijn zo enorm verschillend en toch kindjes met dezelfde papa&mama en opvoeding... blijft mooi om te zien vind ik.

voor nu weer even doei!
groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan