alimentatie kind

ik zit met een vraag, mijn vriend heeft een dochter uit zijn eerste relatie waarvoor hij al jaren een vaststaand bedrag alimentatie betaald. Voor zijn ex vrouw betaald hij geen alimentatie. Nu heeft hij een wat lastige ex (zacht uitgedrukt), en zij heeft nu gedreigd naar een advocaat te stappen omdat ze meer alimentatie wil van mijn vriend omdat ze doorkreeg dat mijn vriend een nieuwe baan heeft (alsof je dan perse ook meer gaat verdienen maar goed).  Zij woont inmiddels ook samen en heeft een nieuw  kindje met haar vriend van een jaar. Wij zitten hier zeker hier  op te wachten, ik hoor verschillende dingen van mensen.
Heeft een van jullie ervaring, eigenlijk hoop ik stiekem dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen, we hebben het zelf  niet zo breed temeer omdat mijn vriend nog steeds schulden afbetaald die tentijde van hun huwelijk ontstaan zijn.

gr sandra

ik heb er zelf geen ervaring mee, maar op de site van het NIBUD (www.nibud.nl) kun je de geldwijzer alimentatie aanvragen (gratis, maar wel 1,95 verzendkosten). Op hun site vind je er wat meer informatie over.
als je verder zoekt op google met zoekterm alimentatie berekenen kom je heel wat informatie tegen. Succes!

Nog even verder zitten zoeken op internet voor je, en dit heb ik nog gevonden:

Behoefte kinderen

Bij verhoging van het inkomen na de scheiding geldt dat deze van invloed is op de vaststelling van de behoefte van de kinderen. Immers, van die verhoging zouden de kinderen ook hebben geprofiteerd indien de ouders niet waren gescheiden. Dit houdt in dat het (fictieve) gezinsinkomen omhoog gaat en daarmee ook de kosten van de kinderen, volgens de tabel.
Trouwen of samenwonen