alle advies welkom

A

Anoniem

Guest
Mijn dochtertje is vandaag precies 4 weken oud. Ze heeft een slechte start gehad en de eerste 3 dagen na haar geboorte amper gegeten (borstvoeding lukte niet). Ook heeft ze morfine binnen gekregen die ik toegediend heb gekregen.
Na een slechte start moest ze echt leren drinken uit de fles (eerst met druppeltjes op lepeltje gedaan etc).
Nu is ze dus 4 weken en drinkt ze per keer 135 ml. Ze blijft om de 3 uur om voeding vragen. Ben nog niet bij CB geweest maar bij intake werd me flink duidelijk gemaakt dat dit het maximum is wat ze mag drinken voor haar leeftijd.
Ook is ze tussen de voedingen door erg onrustig en moeilijk in slaap te krijgen. Ze doet hazeslaapjes van 20 minuten...'s nachts dus ook. Op deze manier kom ik niet echt aan rust toe. Ze heeft ook darmkrampjes en daar gebruik ik Cinababy voor. Als voeding hebben we hypo-allergeen en mag ik absoluut niet overstappen (zegt CB en de verloskundige).
Hoeveel mag ze nou eigenlijk drinken? Wie heeft er ook ervaring met een baby die zo weinig slaapt en zo onrustig is? Word er soms een beetje moedeloos van en ga dan twijfelen aan mezelf...doe ik het allemaal wel goed?
Hoop dat jullie me kunnen helpen.....

Hoi,

onze zoon is ruim 11 weken oud. Vanaf het begin deed hij het erg goed, maar er waren wel wat mindere puntjes. Zo ging drinken uit de borst absoluut niet en kolf ik na vele pogingen alle voedingen al vanad 2 weken af. Ook heeft hij (helaas nog steeds) veel last van darmkrampjes en ook slapen ging lastig, vooral 's avonds en 's nachts. We hebben alles geprobeerd en hebben ongeveer 2 weken geleden een Puckababy gekocht. Daarna werd hij veel rustiger en slapen is absoluut geen probleem meer, na 2 nachten met de Puckababy sliep hij de nacht door en ook lijkt hij minder last van de krampjes te hebben. Helaas zijn de krampjes niet weg, maar 's nachts wordt hij er bijna niet meerwakker van. Als je de Puckababy aandoet, sputtert hij even tegen (een paar minuten, hij gaat dan een beetje mopperen) maar in minder dan 5 minuten is hij rustig en meestal slaapt hij binnen een kwartier.

Ik weet niet of het iets voor jou zou kunnen zijn, maar wij balen dat we hier niet eerder van gehoord hadden, want het brengt zowel voor hem als voor ons veel rust. Succes!

Groetjes Gouk

O'ja toen hij vier weken oud was gaf ik hem 6x per dag 140 ml voeding, soms 7x per dag. Maar dat was borstvoeding, ik weet niet of je dat kan vergelijken. BIj het CB deed de verpleegkundige toen erg streng en zei dat ik hem absoluut niet meer mocht geven. Maar de arts zei voeden op verzoek dus als hij meer wil, moet je gewoon meer geven. Maar nogmaals dit gaat over borstvoeding. Ik hoop dat je iets aan mijn reacties hebt.

Groetjes Gouk

Hoi meid,

Ik kan me voorstellen dat je er een beetje moedeloos van wordt. Ik herken je verhaal wel een beetje, vooral het stukje van overdag. Onze meid sliep overdag ook erg slecht en had veel last van darmkrampjes. 's Nacht sliep ze gewoon door dus dan had ze er schijnbaar niet zo'n last van. Wij kregen dus gelukkig wel onze nachtrust, dus dan voel je toch al stukken beter.
Wij zijn van nutrilon standaard al snel overgestapt naar nutrilon omneo, ook omdat ze slecht kon poepen. Dit trouwens op advies van cb. Jij schrijft dat je hypo allergene voeding gebruikt (of heb ik dat nou slecht gelezen?) maar waarom is dat?
Wat ik bij ons meisje overdag ook merkte was dat ze zich steeds wakker maaide met haar armen en   benen. Ze bleef niet stil liggen. Als ze   bij een van ons lag dan lag ze altijd lekker op haar buik en viel vaak binnen no time in slaap. Ik ben haar toen overdag ook op haar buik in bed gaan leggen. En het wonder geschiede mevrouw sliep. Ik moet er wel bij zeggen dat ze haar hoofdje goed kon optillen en het ook draaide van links naar rechts. Ze lag dus niet met haar neus in het matras. Ik vond het doodeng en ging in het begin ieder kwartier kijken of ze nog adem haalde. Je wordt er wel steeds gemakkelijker in.
Inmiddels is onze meid bijna 1 jaar en slaapt nog steeds heerlijk op haar buik. Overdag maar ook 's nachts.

Kijk goed naar je kindje en misschien is een puckababy ook wel wat voor jullie. Vraag bij het cb om advies en doe wat je gevoel je zegt.

Succes ermee
Groetjes Anninas

Hoi,
Ik heb echt met je te doen. Waar je je nu doorheen gaat, herken ik wel een beetje. Ik zal je zeggen wat ik heb gedaan, maar lees het niet als advies, ik ben geen cb-medewerker of dokter. Kan alleen zeggen hoe ik het heb opgelost.
Mijn eerste dochter sliep ook heel onregelmatig en kort. Ik ben haar toen in gaan bakeren (dat was acht jaar geleden nog niet erg normaal, nu doen wel veel mensen het). Eerst sputterde ze tegen, maar ze sliep er veel rustiger en langer door. Bij het cb zijn nu ook cursussen voor inbakeren.
Wat betreft de voedingen. Alle vier mijn kinderen hebben flesvoeding gehad en ik moet zeggen dat het elke keer zoeken was, welke melk paste bij het kind. Je schrijft dat je hypo-allergeen gebruikt en van het cb niet mag switchen. Wat ik destijds heb gedaan, is van merk veranderen. Zo deed mijn zoon het heel slecht op ha. van Nutrilon (veel krampjes), maar heel goed op ha. van NAN (Nesle). Bij mijn laatste dochter was het precies andersom. Zoeken dus.
Ik snap dat je oververmoeid begint te raken. Wat wij ook bij elk kind hebben gedaan, is om de nacht afwisselen. De ene nacht zorgde ik voor de baby, de andere nacht mijn man. Ookal hoorde je dan wel huilen, als je weet dat jij er niet op hoeft te reageren, kun je toch beter slapen en rust je tenminste om de nacht. Heel veel succes, ik hoop dat het snel beter gaat.
Bij de meeste baby's duurt het zo en zo een tijdje voor ze ritme hebben, maar jij hebt het nu wel even heel zwaar.
Ivy

hoi hoi,

Wij geven Nutrilon Omneo (tegen darmkrampjes) aan onze dochter. Deze voeding is ook Hypo allergeen, dus daar zou je op kunnen overstappen!!!

xxx
mama van Navara

Hoi,

Mijn dochter was na de geboorte ook heel onrustig. Sliep slechts hazeslaapjes en als ze wakker was deed ze alleen maar huilen. De kraamverzorgster heeft haar toen ingewikkeld met een hydrofielluier en dat  ging al beter. Toen de cb bij ons thuis een intake gesprek hield heb ik het gezegd en zij heeft mij aangeraden om een inbakerdoek te kopen. Heb toen een Swaddle Me gekocht. Dat is een inbakerzak. Gelijk toen ik hem gebruikte zag ik verschil bij de kleine meid. Ze ging van alleen maar huilen en ontzetten onrustig naar een tevreden meisje. Ze viel lekker in slaap en sliep zelf door tot de volgende voeding. Ze is nu 4 maanden en gebruik hem nu alleen nog maar als ze een drukke dag heeft gehad op de creche en ze moeilijk in slaapt komt. Wat betreft de voeding ze mogen met flesvoeding niet meer dan een liter per dag. Ik heb haar ook altijd iets meer gegeven dan mocht. Want zij kwam ook iedere 3 uur soms al eerder. Dus daar zou ik mij niet druk over maken.  Hoop dat je er wat aan heb.

Groetjes Sylvia

Terug
Bovenaan