Alle goede dingen samen? nee dat kan niet!

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben sinds een tijdje op zoek naar een andere baan. Toen ik zwanger was van mijn 1e kindje (voortijdige bevalling afgelopen februari, wegens trisomie 9) kreeg ik van mijn baas doodleuk te horen dat mijn contract dat op punt van verlengen stond te horen dat het geen vast contract werd maar een half jaar. Ik werk er 2 jaar dus dit was het laatste contract wat voor bepaalde tijd mag worden gegeven.

Ik ben gaan solliciteren en kreeg een leuke baan bij het ziekenhuis in de buurt. Ik was vorige week aangenomen! Een dag later heb ik een test gedaan, omdat ik toch wel een hele rare menstruatie had en ik weet dat in eerste instantie aan de stress. Maar ik bleek zwanger!

Vandaag had ik mijn arbeidsvoorwaardengesprek. Daarna een gesprek met het hoofd van de afdeling. Ik heb bij het hoofd eerlijk aangegeven dat ik zwanger was (moest ook een hepatitus B spuit laten zetten en dat mag dus niet), ik heb gezegd dat ik van het weekend had   getest en dat ik ontzettend verrast was (dat was ik ook!)

Ik heb mijn voorgeschiedenis verteld. Aangegeven dat ik in sept zwanger was en dat met de 20 weken echo geconstateerd was dat ons kindje trisomie 9 had en buiten mijn baarmoeder niet kon leven. Dat ik vervolgens naar een andere baan ben gaan kijken en even onze kinderwens op zijn beloop laten. En dat nu alles samenvalt.

Nou het inwerkingsprogramma kon niet goed samen met mijn zwangerschap. Tegen de tijd dat ik met zwangerschapsverlof ga, moest ik volledig inzetbaar zijn, dus ze zagen het niet zitten.

Nu sta ik dus met lege handen (nou ja voor de helft dan, te bedenken dat mijn huidige zwangerschap pas 5 weken en 5 dagen is)

liefs
talke

Joh meid, wat erg voor je... het zit je niet mee!
Ik hoop voor je dat je iets anders kunt vindenen dat je zwangerschap nu goed verloopt, heel veel sterkte daarmee, ik weet hoe  het voelt!
Liefs,

Marianne

Hoi.
Ik kan me voorstellen dat je baalt van je baan, maar je bent iig eerlijk geweest..EN ga allereers maar volop genieten van je zwangerschap. Banen zijn er genoeg, en kinderen krijgen is niet altijd vanzelfsprekend, zoals je hier (helaas) maar al te vaak leest..
Geniet maar lekker!!
Gr. Anne-Marie

Hey Talke,

Wat is dat nou weer zeg!!!!

Wel geweldig dat je zwanger bent, gefeliciteerd, maar van je baan, bah.
Je bent idd wel eerlijk geweest.

Ik hoop dat deze zwangerschap goed mag aflopen en dat jullie een gezond kindje in je armen mag houden over ongeveer 8 maanden.

Groetjes en liefs Marije

Hoi Talke,

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ja, erg jammer van die baan, maar wie weet hebben ze over een klein jaartje nog steeds een functie die je kan vullen. En anders is er vast nog wat wat anders leuks te vinden. Succes met alles!!!

Groetjes,

Sara

Nou meid,

Tegenwoordig kan je ook niet meer eerlijk zijn he, je wordt he niet goed van.
Je wordt gewoon niet aangenomen/ontslagen omdat je zwanger bent geworden en je dat eerlijk zegt....
O o o o o.....
Nou ik zou in ieder geval lekker gaan genieten en ik hoop dat je over iets minder dan 8 maanden een lieve kruimel in je hand mag houden... Van harte gefeliciteerd...
Groetjes Ber

Bedankt voor jullie reacties. Ondertussen realiseer ik me wel dat ik erg teleurgesteld ben. maar ik heb liever een kindje dan die baan. Er zal heus wel weer een andere op mijn pad komen.

Maar goed. Leuk is het natuurlijk niet en ook best oneerlijk. Kijk ik had wel kunnen liegen, maar dan had ik mezelf alleen maar   in de weg gezeten. En zo een gemoedstoestand is niet goed voor het kindje.

liefs
talke

jeetje wat verevelnd van je baan, maar dat je zwanger bent is natuurlijk geweldig.

ik zit zelf ook een beetje met mijn baan ik heb nu een half jaar contract gekregen
(ik werk in de kinderopvang) maar als ik zwanger wordt heb ik ook kans dat ze mijn contract niet verlengen. die loopt in oktober af.

ik weet zeker dat er wel een bedrijf is die je aan wilt nemen en inderdaad liegen doe je niet dat zou ik ook niet kunnen. ik vind ook dat je prima kan functioneren als je zwanger bent.

maar geniet lekker van je zwangerschap en hoop dat het snel goed komt met je baan hou me maar op de hoogte.

liefs angela

Terug
Bovenaan