Alle voedingen door elkaar...

Hallo allemaal.

Ik heb een vraag met betrekking tot de voeding.
Ik zal eerst wat history op schrijven.

Ik heb een zoontje die heel veel problemen met voeding heeft gehad.
Alles geprobeerd maar na heel veel pijn en moeitje hebben we de juiste voeding gevonden voor hem....Omneo.
Door dit alles heeft hij 4 maanden gehuilt van de pijn in zijn darmpjes.

Nu ben ik 2 maanden gelden bevallen van een dochter...
Ik had aan het c.b gevraagt of in na de borstvoeding gelijk over kon gaan op de Omnimo...mocht de b.v niet goed gaan.
En dat was geen probleem.
Wat ik ook lees in de verhalen hier,ze spuugt een kwart van de fles uit.
Dus wij weer Johanesbroodpitmeel er door.en het spuugen is over.
Maar nu heeft ze weer spuit luiers.
Het werkt toch te laxerend allemaal.
Dus nu meng ik de voeding....180 water 3 scheppen Omnimo en 3 scheppen gewone voeding en 3 schepjes Johanesbroodpitmeel.

Soms heeft ze het wel moeilijk met poepen maar over het algemeen is gaat het goed.

Het is een lang verhaal geworden maar ik vraag me af of het allemaal wel goed is.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ik hoor het graag.

Ik heb met de eerste zoveel problemen gehad,dat ik het niet meer wist.
Het c.b heeft me toen erg in de steek gelaten,dus het vertouwen in hun ben ik ook een beetje kwijt.

Groetjes Sabina.

 
Hallo Sabina,
volgens mij is het geen probleem om verschillende voedingen met elkaar te mengen. Heb je van Omneo geen voeding voor spuugende babbies, heb je van andere merken namelijk wel. Ik mocht van mijn cb ook voedingen mengen om mijn dochtertje aan een andere voeding te laten wennen.
Hopelijk heb je er iets aan.

Succes ermee.
 
Vraagje: ook onze kleine spuugt veel. Ze is nog maar 2 weken oud. Vandaag ben ik begonnen met Nutriton door de voeding. Ze drinkt u 100cc met 2 scheppen nutriton. Wat voor speen kan ik het beste gebruiken? Met een gewone 1 speen krijgt ze niks naar binnen!!

Alvast bedankt!!!
 
Bedankt voor jullie reacties.
Het gaat goed nu dus we houden het maar zo.
Alleen is de ontlasting een beetje waterig,maar het zal wel goed komen.

Wij gebruiken een 123 speen.
En dan op stand 1.
Of de SML speen en dan op de S.
Met de S naar boven.
Of je moet een gaatje prikken in de speen die je nu gebruikt.
suc6 er mee.

Sabina
 
Wij zijn na 3 maanden enorm getob overgegaan op Frisolac! Na overleg met een kinderarts, ideaal. Is waarschijnlijk toch iets lichter verteerbaar.
 
Maar waarom ben je met de borstvoeding gestopt als je met je eerste kindje al zoveel problemen met de voeding had?
Borstvoeding is veel gezonder!
 
Beetje late reactie maar als je dit nog leest....Anoniem.
De kleine is gehaald met een k.s
De eerste 24 uur heeft ze niet gedronken want ze was de heletijd aan het spuugen.
Aan de borst drinken deed ze toen niet meer.
Ik heb dus drie weken de melk gekolft met een hand pomp.
Dat ging ook prima,tot ik 200 cc alleen maar voormelk aan het kolfen was.
De achtermelk kwam niet meer op gang.
Met het gevolg dat de kleine om het uur kwam omdat het geen voldoening had aan de moeder melk.
Aangezien ik er nog eentje heb lopen van twee jaar,was het niet meer op te brengen,Kolfen voeden kolfen voeden.
Ga me dus niet vertellen dat b.v veel gezonder is,want dat weet iedereen wel.
Ik heb me zelf NIETS te verwijten want ik heb het geprobeerd.
Ik zou ook willen dat het anders was,maar het mocht niet zo zijn.

Groetjes Sabina.
 
Lieve Sabina,
Wat vervelend dat je kindje zulke eetproblemen heeft. Ik hoop dat je snel iets voor 'm vindt.
Jammer dat je eerder, toen je nog wel borstvoeding gaf, geen tijd had om op dit forum te posten, want met wat hulp via het forum of van iemand van VBN of LLL of een lactatiekundige had je je kindje nu nog misschien aan de borst kunnen hebben. Ik heb zelf ook een ks gehad en weet hoe moeilijk dat is. Ik wens je veel sterkte!
 
Terug
Bovenaan