allebei de kids snot en snotverkouden

A

Anoniem

Guest
en dat valt niet mee moet ik zeggen als je zelf met een hele zere rug rondloopt en niet al teveel kan hebben! Gisteren begon de oudste en vanochtend haalde ik Ilona ook snotverkouden uit haar bedje. En maar hoesten en hoesten, kai veel slijm zit vast. De oudste (wordt bijna 3; ai, dat doet best zeer als ik dat zo typ, wat gaat het hard) kan het goed ophoesten, maar Ilona niet, met als gevolg dat ze gaat kokhalzen en alles komt er dan alsnog uit.
ik heb haar om 18.30 maar lekker in bed gelegd, hoestdrankje, ingesmeerd met luuf (een soort dampo, maar dan voor kinderen) en een sinasprilletje (ze had ook koorts en ze voelde zich zo ellendig).
Nu zit ik op de bank met 2 babyfoons tegen mijn oor aan, ik vind dat altijd zo eng, ben altijd bang dat ze stikken!

liefs Miranda

Hey meissie!!

Vervelend is dat he als je kids ziek zijn....

Ik hoop dat ze lekker rustig slapen en zich morgen weer een stukj beter voelen,en dat het bij Ilona in ieder geval een beetje los komt!!

Sterkte vanaaf en vanacht...

Dikke knuf Saskia mv Rik 04-07-07

hoi

erg vervelend is dat he als je kindjes zo verkouden zijn,
misschien een handige tip om het hoofdeind te verhogen zodat het slijm minder goed in de keel kan lopen en daardoor je kindjes  ook iets beter kunnen ademen en slapen s'nachts....... deze tip heb ik ook gekregen van de arts toen Bram het zo erg te pakken  had
hoop voor je dat ze er snel weer boven op zijn

liefs ilona

Hoi Miranda,
zielig he, als die kleintjes zo verkouden zijn?
Ik heb misschien ook nog een tip voor je, leg een opengesneden ui onder hun bed, dit stinkt wel heel erg maar hierdoor kunnen ze vrijer ademen, bij mijn dochter wil het nog weleens helpen.
Beterschap,
groetjes van Sonja

O, wat een nacht! Tot 00.30 heeft mijn man alles gedaan en vanaf die tijd ik (mijn man moest werken vandaag). Maar ja, toen Ilona om 22.00, 22.45, 23.15 etc. wakker werd, werd ik ook wakker natuurlijk. Vanaf 00.30 heeft ze geen uur achter elkaar geslapen. Steeds maar weer wakker, hoesten, huilen. O, ze was zo zielig. Uiteindelijk is ze om 5.30 in slaap gevallen en om 7.00 uur werd haar grote broer wakker (die gelukkig heerlijk geslapen had) dus...... ik ben doodmoe, begin zelf ook verkouden te worden, bleh!! Ilona heb ik vanochtend tot 10.00 uur laten liggen en net om 13.00 uur heb ik haar er weer ingelegd en ze slaapt weer. Ach gerum toch, klein ding! Haar grote broer is 'gelukkig' alleen maar wat verkouden, heeft er niet zo'n last van!

Bedankt voor jullie tips. Die ui heb ik al een keer eerder gedaan, maar even een stomme vraag; moet je hem alleen doormidden snijden en 'de schil' eraf halen of moet je de ui echt helemaal kapot snijden?

liefs uit de ziekenboeg

bah, wat een ellende toch als die kleintjes ziek zijn.

Hoi,
ik schil de ui en snij hem dan door de midden en die helften ook weer door de midden, dus 4 stukken. (ik neem lekker een grote ui)
Ik weet eerlijk gezegd ook niet of dat zo de bedoeling is hoor maar heb toch het idee dat het werkt.

Nou nogmaals heel veel beterschap en hoop dat jullie vannacht een betere nacht krijgen,
gr. Sonja

HOi,

hier werkt een ui ook altijd prima! Maakt niet uit hoe je het doet als je hem maar kapot snijd. Door het kapot snijden komt de geur (?) vrij. Ik haal de schil er nooit af maar maakt vast ook niet uit. Het stinkt wel maar goed, het helpt wel.

Groetjes

Terug
Bovenaan