Alleen borst

Hallo allemaal,
Mijn docher is 10 maanden wil de fles niet. En ook niet uit een normaal bekertje en ook niet uit tuitbeker. Alleen maar aan de borst. En zo langzamerhand wil ik wel overstappen. Heeft er iemand nog tips????? Want ik weet het niet meer.
Gisteren heb ik een half uur/ 3 kwartier haar op schoot goed vastgehouden en de fles in de mond. In de hoop dat ze wat zou drinken. Maar hoe honger ze ook heeft ze drinkt niet.

Verder eet ze rond 12:00 uur een boterham en daarna geef ik haar de borst. En dan rond 16:00 uur krijgt ze een fruithapje en dan 18:00 uur avond eten met wat yoghurt en dan rond 20:00 uur geef ik haar de borst voordat ik haar in bed leg. En dan weer rond  middernacht en rond 04:00 uur.
Alle tips zijn welkom bedankt Chantal
 
Hoi Chantal,

Je zou kunnen proberen om je dochtertje spelenderwijs te laten wennen aan een beker? Als ze in bad zit, kun je haar een gewoon bekertje geven met een klein beetje drinkwater erin. Dan maakt het niet uit of ze knoeit, ze kan gewoon haar gang gaan.
Tussendoor zou je haar in de box kunnen laten spelen met een antilekbeker; die stopt ze vast een keer zo in de mond. Misschien vindt ze het wel geweldig interessant om te ontdekken dat er ook nog iets uit te halen valt. Of misschien vindt ze een rietjesbeker wel erg leuk? Na het drinken uit een gewone beker is het drinken met een rietje één van de betere manieren om drinken aan te bieden, met het oog op de mondmotoriek.

Goede  tips in geval van flesweigeren kun je vinden op http://www.borstvoedingsforum.nl/ , onder "Artikelen & links".

Succes!

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia
 
Hallo,

Heel herkenbaar. Toen mijn zoontje 11 maanden was kreeg hij ook alleen nog maar borstvoeding, maar hij begon te bijten en ik wilde eigenlijk ook van de borstvoeding af, vooral de nachtvoeding. Want meneer wilde gewoon 's nachts nog drinken. Maar ook hij wilde niet uit een fles drinken. Ik had hem al wel  leren pap eten en ook kreeg hij al yoghurt.

Toen ik stopte met de nachtvoeding (een week lang zeuren in de nacht, maar alleen mijn man ging er dan heen, zodat hij mij niet zag en persé voeding wilde), sliep hij uiteindelijk door. In een anti-lek beker stopte ik roosvicee, dus geen melk. Dat is lekker zoet en dit wilde hij wel drinken. Binnen 2 weken was hij helemaal van de borstvoeding af (mijn borstvoeding liep snel terug toen ik de nachvoeding eraf haalde) en hij ging meteen zijn vochtbehoefte uit het bekertje halen. Hij deed helemaal niet moeilijk.

Maar nu (bijna 14 maanden jong)  lust hij nog geen melk uit het bekertje, alleen roosvicee, diksap, multifruit  of yogo yogo. Misschien krijgt hij nu te weinig melk, maar hij krijgt elke dag 250 ml pap, 200 ml yoghurt en vaak ook nog kaas op brood, dus ik denk dat het wel goed is zo.
 
Terug
Bovenaan