alleen de fles willen...

Hoi allemaal,
mijn zoontje is net een jaar geworden en ik probeer hem vanaf 9 maanden al aan de beker of tuitbeker te krijgen. De tuitbeker blijft hij echt weigeren en uit een beker wilt hij maar een paar slokjes. Een rietje snapt hij helemaal al niet, steekt het wel in zijn mond maar haalt hem er dan snel weer uit omdat er niets uitkomt. Heb het al voorgedaan maar nee hoor. Nu had ik van difrax een soort tuitje gekocht wat op de fles kan ipv de speen om de overgang naar tuitbeker te bemakkelijken maar toen gooide hij ook meteen de fles weg. Ik bleef het proberen maar hij vindt het niks. Ik krijg nu een beetje de zenuwen, probeer mezelf voor te houden van ach hij is er nog niet aan toe, maar ze horn toch wel een beetje van de fles af te zijn nu. s'Middags krijgt hij zijn melk uit een beker en dat blijf ik ook doen in de hoop dat hij toch op een dag meer gaat drinken, nu neemt hij maar een paar slokjes terwijl als ik het uit een fles geef hij bijna alles opdrinkt.
Wat moet ik nu doen? Toch de melk in fles aanbieden en daarnaast uit een beker blijven aanbieden? En hoe leer ik hem met een rietje te drinken want dat is voor onderweg toch wel handig? Ik had al zo een rietjesbeker gekocht maar dat wilt hij niet.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Groetjes, Hedy
 
Je kunt hem eens een pakje met een rietje geven, bijv. Roosvicee, en dan zachtjes in het pakje knijpen tot er iets uitkomt. Misschien heeft hij dan al snel door dat hij alleen maar zachtjes hoeft te zuigen. Op een gegeven moment moet je denk ik ook even doorzetten en hem misschien geen fles meer geven ipv de tuitbeker of een gewone beker. Als hij dorst krijgt begint hij misschien toch ineens te drinken en als hij echt niet binnenkrijgt geef je hem gewoon alsnog een keer de fles. Zo erg is dat nu ook weer niet volgens mij, ze moeten er wel een keer vanaf en hoe eerder hoe beter maar ik denk dat je nog wel even hebt hoor...!!
Succes Keesje
 
Hoi Hedy,
Mijn zoontje is nu 19 maand en hij krijgt nog altijd de fles. 's avonds voor het naar bed
gaan sowieso.
Hij is nu eindelijk toe aan het uit een beker drinken en nu gaat het dan ook snel.
Sinds een paar dagen krijgt hij de ochtendpap met een lepel dat wou hij totdan echt
niet eten!!! Ook melk krijgt hij sinds dezelfde dag als de pap pas uit een bekertje.
En dat gaat echt met vallen en opstaan hoor. Soms weigert hij en dan probeer ik het
later nog eens. Dat gaat meestal dan wel goed.
Maar ze moeten het gewoon leren om uit een beker te drinken. Het is voor ons heel
simpel, maar voor die kleintjes echt niet. Kijk maar eens wat voor vaardigheden daarvoor nodig zijn. Best veel.
Je kan idd hem drinken uit een pakje geven. Er zachtjes inknijpen zodat hij doorheeft dat er drinken inzit en dan kijken of hij het oppakt.
Toen we op vakantie waren vorig jaar had Quinten het ineenkeer door. Zijn flesje met
drinken was leeg en het was heel warm. Ik had nog een pakje en heb dat geprobeerd
aan hem te geven. Hij had het zo door.
Ze moeten er gewoon aantoe zijn. En hoe meer druk je erop zet dat ze iets moeten
hoelanger het gaat duren. Laat het op zijn beloop. Komt echt helemaal goed.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Terug
Bovenaan