alleen de pink willen inplaats van een fopspeen

hallo,

als het goed is heeft ilona en grote behoefte aan zuigen.
het enige nadeel is dat ze alleen op mijn pink wil zuigen.
al verschillende spenen geprobeerd.

iemand een tip.
soms denk ik dat ze honger heeft, het is zo moeilijk te zien.
ze drinkt nu 135 ml 5 a 6 keer per dag en is 4 weken en weegt 4270 gram.

ze word vaak na 2 uurtje alweer wakker en blijft huilen totdat ze mijn pink krijg, of drinken.

groetjes henny

Hi Henny, hoe herkenbaar, mijn dochter is drie weeken en wil sonds gisteren voor het eerst een speentje. We hebben het met oefenen voor elkaar gekregen en dan eerst gewoon pink en dan wanneer ze ontspant snel de pink verwisselen voor de speen.

Misschien lukt het ook zo bij jullie.

Succes!

Deetje

Hoi Henny,
Heel herkenbaar hoor!!!! Mijn dochter heeft dat de eerste 3 maanden gehad, ze had gewoon een enorme zuigebhoefte en kon niet in slaap vallen zonder borst of pink... Tot ze op een gegeven moment haar eigen duim ontdekte....Nu gaat het prima, eerst pakte ze hem alleen als ze op haar buik lag en later ook op haar rug....
Wat je nog wel zou kunnen proberen is de speen van een fles waar ze altijd uitdrinkt gebruiken als speen. Je doet dan een gaasje in het speentje proppen zodat je kindje geen lucht aanzuigt en dan rol je een spuigdoekje op en die maak je er met tape aanvast zodat je een soort fles hebt zeg maar, dan kan je kindje hem ook niet zomakkelijk uitspugen en kwijtraken... Ik hoop dat je het snapt en dat je er wat aan hebt!!!!
Groetjes,
Margriet mama van Jasmijn (27 mei 2006)

Hallo Henny,

Grapig om te lezen dat ik niet de enigste was. Mijn zoontje Jente (nu 5,5 maand) wilde in het begin ook alleen maar onze pink. Aan de ene kant makkelijk want je hebt hem altijd bij je en Jente was ook altijd direct tevreden met een pink.
Maar soms kun je echt niks meer, kleine in je ene arm en je pink van je andere hand! Geen hand meer over dus. Heb ook heel wat verschillende speentjes geprobeerd, soms wilde hij die van avent eventjes maar spuugde hem dan weer uit.

Sinds begin december (Jente was toen 3,5 maand) wilde hij opeens wel een speen, echt van de een op de andere dag vond hij het heerlijk om op een speentje te zuigen.

Heel apart, ik dacht ook dat hij nooit van die pink af zou raken. Zie mezelf nog staan, Jente in bed en mama er boven hangend met een pink in zijn mond.

Ik denk dus dat hij vanzelf wel een keer een speentje wil!
Hoop dat je wat aan mijn bevinding hebt, groetjes Fennie

Dat is wel lastig ja. Onze oudste dochter wilde ook geen speen, was de eerste weken wel heel erg onrustig met slapen   Voor ons dus ook. Ze heeft nooit een speen gehad en na een week of 8 vlgs mij werd ze steeds rustiger en ging gewoon slapen, de hele nacht door. Pas nu ze 2 jaar is krijgt ze interesse voor spenen, via kindjes op de creche en haar  pop haha die een speen heeft. En haar kleine babyzusje van bijna 10 weken die wel de speen wil.  Nu de kleinste ook steeds rustiger wordt met slapen doen we de speen zo weinig mogelijk in, liever helemaal geen speen meer straks als het niet nodig is en afwennen voordat ze het echt gaan beseffen en er niet meer zonder willen. Ik vind het overigens ook een 'noodkijk' die dingen ...  maar eerlijk is eerlijk het is wel makkelijk als ze er troost bij vinden en er rustig door worden.

bedankt voor de reackties.

ze wil nog steeds geen speen vanalles geprobeerd.
dan maar even de pink.
soms laat ik haar maar even huilen en valt dan zelf weer in slaap.

groetjes henny

Terug
Bovenaan