alleen een vliegreis maken met je dochtertje .

hallo allemaal

ik ga 25 augustus alleen met mijn dochtertje van bijna 3 jaar een vliegreis maken naar tunesie, we gaan naar mijn schoonfammilie van mijn man.
heel spannend maar toch ook wel een beedtje eng,zo'n vliegreis, zit je met al die koffers, je moet je dochtertje in de gaten houden enzv.

wie van jullie heeft dit ook weleens gedaan, alleen met dochtertje of zoontje een vliegreis maken.


groetjes amina
 
Hoi!
Ik maak regelmatig vliegreizen met mijn dochtertje van nu 2,5 jaar. Ik woon namelijk in het buitenland en bezoek dus graag opa en oma in Nederland. En dat kan niet altijd met mijn man. Ik vind het geen enkel probleem meer, ok, het is iets meer geregel dan zonder kind, maar met een goede planning is het gewoon leuk. Wat tips kan ik je wel geven:
- neem ruim de tijd, zodat je zo weinig mogelijk stress ervaart. Als je ook nog eens onder tijdsdruk reist, wordt het een stuk minder leuk en dan zal je zien dat er iets mis gaat.
- leg alvast wat klein speelgoed of een leuk boekje weg, zodat het weer een hernieuwde kennismaking is, als je dochter het boekje in het vliegtuig weer ziet. Ik heb de laatste keer een soort doe/leesboek gekocht, viel erg in de smaak.
- vliegen is best een slaperige bezigheid, dus de kans is groot dat ze in slaap valt. Pas als dochterlief slaap, durf ik overigens koffie of thee te bestellen in het vliegtuig, ben toch bang dat het over ons heen gaat!
- Op schiphol is op sommige plekken een speeltuin, daar laat ik mijn dochter altijd lekker spelen, zodat ze moe is als ze het vliegtuig ingaat (nogmaals: ik neem altijd ruim de tijd), anders is het stilzitten in het vliegtuig toch wat moeilijk voor zo'n kleintje.
Het is handig om vantevoren uit te zoeken waar deze speelplekken zijn.

Verder maak ik altijd genoeg broodjes klaar, maar geef ik haar niet teveel suiker. Omdat je tegenwoordig geen  vloeibare dranken meer mag meenemen geef ik altijd genoeg te drinken voor de reis.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!  Veel plezier!

groetjes, Arlena  
 
Terug
Bovenaan