alleen fles

Onze dochter is nooit een goede drinkster geweest. Het verbaast mij dan ook niet dat ze ook geen groente of fruit, yoghurt, koekjes, brood of diksap wil. Ze is nu een dikke 7 maanden en eet hooguit 100cc groentehap. Alleen de groene groentes eet ze (broccoli, spinazie). Brood sabbelt ze wel op, dus daar zie ik nog mogelijkheden. Verder wil ze niets. Als ze het lepeltje ziet begint ze keihard te janken. Met het koekje smeert ze alles onder, of ze kokt ervan. Pap drinkt ze wel, maar wil ze niet van een lepel. Herkenbaar of tips? Ik lees hier vaak wat alle kindjes allemaal eten, dat wil ik ook!!
 
Hoi anoniem

je kunt het wel willen, maar met zeven maanden is melk toch echt nog de belangrijkste voedingsbron!
Komt helemaal goed. Misschien verwacht je teveel op dit moment.
 
Hoi, kan me voorstellen dat je het heel erg leuk zou vinden dat jouw kindje ook andere dingen gaat eten!! Maar helaas zijn deze dingen niet te forceren. Misschien kun je proberen om haar zelf het lepeltje te geven zodat ze eerst kan wennen aan een lepeltje? wellicht dat ze deze dan in haar mondje gaat doen en zo spelenderwijs leert omgaan met het lepeltje. Ook nog een idee; laat haar zelf eens prutsen met haar eten...ja, het wordt een mega kliederboel, maar het moet voor haar natuurlijk leuk zijn om te eten!! Gewoon rustig blijven proberen en anders lekker melk geven. Daar groeit ze ook vast prima op.
 
Meid, ze is nog maar 7 maanden, maak je geen zorgen. Mijn zoontje at alles, mijn dochtertje at toen alleen aardbeien en pap. Ik kon op mijn hoofd gaan staan, iets anders ging er niet in. En wat is er helemaal mis met broccoli en spinazie, 100 cc nog wel, niet gek hoor.
Je kunt inderdaad aan de slag gaan met brood en pasta vinden ze ook vaak wel lekker: je kunt ze fijn maken, maar haar ook stukjes slapgekookte fusili geven: ging bij mij niet onredelijk. Verder was de tip van mijn CB om het eten lekkerder te maken met aardappelen. Rijst lusten ze vaak ook wel--lekker neutraal.
Intussen is mijn dochtertje bijna twee en eet ze prima rijst, pasta vlees, vis, fruit.
Wat groenten aangaat eet ze beslist nog geen standaard groenten, maar wel rauwe lof, rauwe wortel, komkommer, augurk, zuurkool, boerenkool, zeekraal, lamsoor, sperziebonen, asperge, koolrabi, tomaat en spinazie alleen als tot pastasaus verwerkt. Wie denkt dat je deze dame kunt verleiden tot een gekookt worteltje, bloemkool, broccoli of iets anders wat haar broer en andere kinderen zo graag lusten, zit helemaal verkeerd. Met een luid 'bah' plukt ze het uit haar mond en gooit het op de grond.
Voot jou is het gewoon een kwestie van uitproberen: tot onze verbazing lusste mevrouw met 8 maanden ineens olijven. Was daarna met 15 maandne ook ineens weer afgelopen, maar tot die tijd een heel voedzame gronete.

Succes,
Michelle.
 
Terug
Bovenaan