Alleen in bad?

Goedemiddag dames,

Vanaf welke leeftijd laten jullie je kind alleen in badspelen. Uiteraard blijf ik wel op dezelfde verdieping. Is 4,5 jaar te jong?

Alvast bedankt,
groetjes
 
Met 4,5 jaar kan het toch wel? Mijn dochter is 2,5 en ik loop wel eens even weg uit de badkamer als ze in bad zit.
Meestal blijf ik wel in de badkamer en dan maak ik 'm meteen even schoon, maar je moet toch ook wel eens een handdoek halen of iets dergelijks.
 
ook mijn dochter zit weleens alleen in bad. maar ik blijf er wel altijd bij.
en als ik wegga dan is dat meestal om iets te snel te pakken.
vaak gaat ze met haar vader in bad en dan kan ik snel wat dingetjes pakken of opruimen
 
Je kan er van uit gaan dat kinderen tot ruim 6 jaar nog makkelijk kunnen verdrinken in bad en dan ook zonder daar herrie bij te maken. Daarom moet je er wel zeker elke 1 a 2 minuten even naar kijken om zeker te stellen dat het nog goed gaat. Maar even weg lopen om wat te pakken moet toch wel kunnen, dat doe ik ook met mijn dochtertje van net 2.
 
Hoi, mijn dochter is 3 en kan gerust even alleen spelen. Ik zorg inderdaad wel dat ze óf met een ouder broer/zus in bad zit of dat ik zelf in de buurt ben. Ik heb wel een antislipmat in bad gelegd.
 
Terug
Bovenaan