alleen in eigen bed willen slapen

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal,
het kopje zegt het al onze dochter wordt over 2 weken 1 jaar en wil alleen maar in haar eigen bed slapen.
Het begon toen ze zo rond de 3 a 4 maanden oud was. We hebben haar voor de tijd altijd gewoon mee genomen als we op vistite gingen en dan ergens boven laten slapen, was geen probleem, maar later wilde ze gewoon echt niet meer. Ze krijst alles bij elkaar en soms hebben we wel het geluk dat ze een uurtje gaat slapen.
Op het kinderdagverblijf slaapt ze al helemaal niet, als ze daar een uur totaal over de dag slaapt is het veel.
1 dag gaat ze naar mijn schoonouders en daar wil ze wel iets meer slapen, maar dan meer tussen de middag na het broodje dan slaapt ze ongeveer anderhalf uur.
Het rare is dat ze vaak na de laatste fles dan wel wil slapen, ze is dan wel 2x wakker maar gaat dan wel weer slapen.
We snappen er niks van, we nemen elke keer haar eigen slaapzaak en beddengoed mee maar dat helpt ook niet.
En we laten haar dan wel huilen maar gaan dan na 10 min toch even heen om te laten zien dat we er wel zijn en om even te troosten, maar dat helpt ook niet.
Het is voor haar ook niet goed want gister heeft ze maar 15 min geslapen op het kdv en dan is ze als ze thuis komt niet te genieten omdat ze zo moe is.

Snapt iemand het???
groetjes annelies

Hoi,

Yordi heeft daar ook erg lang last van gehad en heeft het nu nog wel.
Het is wel al iets beter geworden. Ook wij namen Yordi altijd gewoon overal mee naar toe, maar slapen deed hij gewoon nergens anders, dan thuis in eigen bedje.
Bij ons was het ook altijd net zo'n drama.
Gelukkig gaat het de laatste tijd iets beter. Hij slaapt nu bij me moeder( als die oppast) wel korter dan thuis. Bij mijn schoonouders wil hij vaak ook helemaal niet slapen en bij me vriendin waar hij 1x in de week komt( omdat ik op haar 2 kindjes pas) slaapt hij ook maar zelden.
Een verklaring heb ik dus ook helaas niet voor je en tips ook niet. Vind het zelf ook soms best lastig, want ook Yordi is dan niet te genieten, omdat hij dan niet geslapen heeft.
Ook is Yordi dus nog niet uit logeren geweest. Dat hebebn we 1x geprobeerd, toen Yordi 6 maanden was, maar dat was zo'n drama dat we hem na een uur helemaal overstuur krijsen weer bij me ouders hebebn kunnen ophalen.
Wel gaan we het binnenkort gewoon weer proberen, maar ik vrees dat het weer niet zo'n groot succes zal worden.
Als er wel meiden met tips zijn, dan lees ik graag mee.
Succes ermee meid, want ik weet dus hoe vervelend het soms kan zijn.

Liefs marielle

Hoi meiden,

Ik heb er niet echt ervaring mee, want onze meid slaapt overal. Ze gaat als ik moet werken naar de opa's en oma's en ook daar slaapt ze goed. Ik merk wel dat ze bij mijn schoonouders minder slaapt, maar dat komt ook omdat die 10 keer op een uur gaan kijken. Daar is het dus een stukje onrustiger. Bij mijn ouders slaapt ze net zoals thuis. Ze heeft bij de opa's en oma's wel een eigen bedje op een eigen kamertje. Misschien dat dat ook wel scheelt. Het is allemaal herkenbaar en vertrouwd.
Ik moet zeggen dat als we 's avonds ergens op bezoek gaan we altijd zorgen voor een oppas. Want ik vind het zo zielig om haar in haar slaap weer wakker te moeten maken.

Toen wij laatst op vakantie gingen, moest ze dus in het campingbedje slapen. Dit hebben we wel van te voren thuis een paar keer geprobeerd. Dus gewoon thuis in je eigen vertrouwde omgeving in een ander bed slapen. De eerste nacht was het niet echt een succes, maar daarna ging het veel beter.

Wat misschien ook helpt is een t-shirt of iets van jezelf met jouw geur eraan mee te nemen. Dan is het toch nog wat vertrouwder met de geur van mama.

Veel succes ermee
Groetjes Anne

Hey,

Wat vervelend! Heb geen tips, wil je alleen maar even een hart onder de riem steken!
Wij zijn gelukkig gezegend met een dochter die haar eigen bedje bij de beide opa's en oma's heeft en daar slaapt ze goed in.
Liefs,
Karlien

Hoi,
Dit is echt de aard van je kindje. Onze oudste zoon heeft ook veel moeite met het ergens anders slapen, bij mijn moeder en op de opvang gaat het inmiddesl wel goed, hij is nu ruim 2,5. Maar ergens slapen waar hij het niet kent gaat moeilijk. Op vakantie gaat beter omdat wij er dan ook bij zijn.
Maar in andere dingen blijkt ook dat hij graag de dingen houdt zoals ze zijn... echt zijn aard dus. Ik moet hier stiekem wel om lachen want ik herken hier veel in... zo was ik als kind ook haha... en ik kan je zeggen, het is helemaal goed gekomen.
Onze jongste zoon slaapt overal en doet nergens moeilijk over.... hij is op alle terreinen ook veel makkelijker. Het komt zoals het komt, is zijn instelling ;)
Succes! Forceer niks, want dat werkt alleen maar averechts.

Groetjes, Noor mv Skip, Bo en ?

Als wij s' avonds weggaan en Daniël leggen we daar op bed heb ik altijd zijn eigen dekbedje mee, waar hij lekker onder slaapt, hij huilt dan wel even, maar met zijn eigen dekbedje is hij zo vertrokken.
Zonder zijn eigen dekbedje   gaat hij echt niet slapen, en zet de boel op stelten.
Voor hem geeft zijn eigen dekbedje een veilig gevoel waardoor hij vaak wel lekker slaapt.

liefs marina

schrijf dekbedje zie ik, maar het is een ledikantdeken waar ik zelf een dekbedovertrek omheen genaaid heb.
wij zeggen zelf eigenlijk altijd dekbedje vandaar...

liefs marina

Terug
Bovenaan