alleen in eigen bedje willen slapen..

hoi hoi,

Mijn dochter is anderhalf jaar.
Tot 3 weken geleden kon ik haar overal neerleggen om te slapen.
Nu ineens wil ze nergens anders meer slapen..
Bij oma sliep ze echt altijd super goed maar nu helaas ik krijg haar niet meer in bed..
Ze huilt en gilt dan de hele boel bij elkaar..
Is dit een periode??
of zou het verlatingsangst zijn omdat ze nu beseffen dat mama echt weg kan gaan??
Ik hoor het wel

groetjes simone mama van lieke
 

Hoi hoi,

Ja misschien is het wel verlatingsangst, maar als het dat zou zijn dan zou ze dat waarschijnlijk ook gewoon in haar eigen bedje doen, want dan ga jij ook weg...
Maar misschien ruikt het wel heel anders dan thuis, niet zo vertrouwd...heeft ze bij je moeder haar eigen dekendje? En wast jou moeder die? Misschien ruikt en voelt het  niet meer zo fijn als haar eigen bedje...
En zou je bv van jezelf thuis haar bed spulletjes mee kunnen nemen...of het zelf wassen (als je ouders dat voorheen bij hun eigen thuis deden)

Ga je altijd weg als je haar b.v bij je ouders in bed leg?
Dan kan je bv ook op visite gaan een middagje en daar blijven dat ze je hoort, en na een tijdje weet ze  dat je niet altijd weg gaat...
Of je ouders haar in bed laten leggen, misschien denkt ze wel als mijn mama me hier in bedje leg en ik wordt wakker is ze er niet meer...Ik weet natuurlijk ook niet hoe of wat en hoe jij dat doet...
Ik ga zondags meestal bij me mams eten en dan breng ik haar zelf naar haar bedje, maar als mijn moeder oppast brengt zij haar bijna altijd naar bed....
Maar ja moeilijk he? En misschien is het wel een periode...
 Liefs, Jennifer



 
Hoi simone,

Wat vervelend is dat he!!
Ik denk dat ze inderdaad een beetje verlatingsangst heeft, maar aan de andere kant ik slaap zelf ook het liefste in mijn eigen bed..
Ik weet niet of je moeder ook een oppas is voor je dochter?
Ik zou wel proberen(als dat kan) om haar niet te dwingen ergens te slapen/logeren waar ze dat op dit moment niet wil.
Vaak gaat het na een tijdje vanzelf weer over.
De tip hierboven vind ik ook erg goed..als ik mijn zoontjes bij mijn moeder laat en ik weet dat ik weg ga als zij liggen te slapen, dan laat ik ze door oma in bed leggen, op die manier denk ik dat voor hun duidelijker is dat oma hun ook weer uit bed haalt..

Succes, Groetjes Mary jane
 
hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties..
Mijn moeder (oma) is geen oppas hoor!!
Ik ben altijd op dinsdag een dagje gezellig bij mijn ouders..
Ik werk niet dus ben eigenlijk altijd bij mijn dochter..
Ze is nooit bij een oppas...
Maar als het verlatingsangst was, zou ze thuis toch ook huilen met naar bed gaan???
Maar in haar eigen bed is er niks aan de hand..
Misschien is het toch een fase.
Ik moet wel zeggen dat ze erg verlegen/eenkennig  is als ik bij mensen komt die ze nog niet zo goed kent....

groetjes simone
 
Terug
Bovenaan