alleen inslapen

Hallo allemaal! Onze dochter is nu 22 maanden. Een aantal maanden geleleden had ze moeite met alléén inslaap vallen. Wij hebben haar toen naast ons neer gelegd in ons bed, totdat ze in slaap viel. Daarna leggen we haar in haar eigen bedje.
Daar willen we nu mee stoppen: echter ze gilt moord en brand, als we haar meteen wakker in haar bedje leggen....Hoe kunnen we dit oplossen..Krijg over een aantal maanden een baby..en wil eigenlijk wel dat ze weer gewoon zelf inslaapt....Ervaringen? Tips? HELP!!!!!!!! Groetjes, Isabel!
 
Hoi Isabel,

Wij hebben precies hetzelfde meegemaakt bij onze zoon toen hij ongeveer 18 maanden was.
Ik was toen ook inmiddels zwanger van de tweede.
Ik legde hem op bed waarna hij dus ook ging huilen en gillen. Het enige wat ik deed was er om de 5 - 10 minuten naartoe lopen, over zijn bol aaien en zeggen dat hij moest gaan slapen. Geen lamp aan, niet uit bed halen.
De eerste nacht ben ik er anderhalf uur mee bezig geweest, de tweede nacht al korter en na een week sliep hij in, zonder dat ik nog eens naar hem toe moest.
Het is de eerste avonden / nachten doorbijten en vooral niet toegeven door hem alsnog bij je in bed te leggen...
Heel veel sterkte en laat eens weten of het lukt?

Groetjes, Kreeft
 
hoi,
wij hebben dat ook gehad,en wij gingen naast het bedje zitten en wachten tot hij sliep.
en steeds verder vabn het bed af gaan zitten.
tot op een avond ik zo nodig naar het toilet moest!
heb ik hem in bed gelegd en zei ik kom zo kijken of je al slaapt!
en toen ik terug kwam was hij al vertrokken.
daarna heb ik het avond ritueel kort gehouden, in bedje leggen kusje ,weltrusten tot morgen doeiiii.
en dit ging prima
natuurlijk zijn er nog wel eens drama's geweest maar hij kwam nooit meer bij ons in bed, hoe lang hij ook wakker was ik bleef dan in ZIJN kamer met hem!

maar doorzetten is het beste,
maar ook heel moeilijk!
dus succes
 
Start een nieuw 'naar bed gaan ritueel'. Laat hem in de winkel een slapengaan boekje uitzoeken.
Elke avond precies hetzelfde. In bad, pyjama aan, tandjes poetsen, in bed en dan elke avond precies hetzelfde verhaaltje. Kusje, weltrusten en weglopen, resoluut. De eerste avond staat hij te kijken van wat er gebeurd, maar het nieuwe verhaaltje en dat het anders gaat dan anders maakt het ook weer leuk. En dan is het volhouden geblazen. Zorg dat je een week hebt dat je elke avond tijd hebt voor precies hetzelfde ritueel in precies dezelfde volgorde, dezelfde persoon hem naar bed brengt etc.

Veel succes en hou vol, het is zoo lekker als jij je avond ook weer voor jezelf hebt, helemaal met die tweede op komst. En bedenk je dat het voor hem ook het beste is als hij nu leert op zijn eigen kamer te slapen, anders denkt hij straks dat hij moet verkassen omdat de baby komt, en dat is nog minder leuk...  

Groetjes
Wasabimammie!
 
Wij hebben het ook meegemaakt mat onze oudste, en van de wijkverpleegkundige kreeg ik het volgende advies: Een vast slaapritueel inbouwen zoals in bad voorleze,tandjes poetsen, en naar bed, dan gewoon in eigen bed leggen, en zeggen dat ze moet gaan slapen. de slaapkamer verlaten. Na 5 minuten weer naar haar toe gaan, even over haar hoofdje strelen, weer zeggen dat ze moet gaan slapen, en weer weggaan.Dan na 10 minuten weer hetzelfde, en zo elke keer 5 minuten langer wachten voor je naar haar toe gaat. Het is moeilijk, ik weet het, maar het werkt wel. Onze dochter krijste de eerste avond 50 minuten, maar na 5 dagen hoefden we helemaal niet meer naar boven.
Succes!
 
Terug
Bovenaan