Alleen laten spelen baby 10maanden

<p style="text-align: left;">Hai andere ouders,</p><p>mijn zoontje van bijna 10 maanden oud is sinds een paar dagen heeeel veel aan het ontdekken. Hij kon al tijgeren, maar nu begint het overal een optrekken, op de knieeen zitten, zelfstandig willen gaan zitten en poging tot kruipen. Super leuk is het, maar hij is al een paar keer op zijn hoofdje gevalleb omdat hij natuurlijk nog niet alle gevaren ziet. Zo kan hij zich opeens optrekken en zich laten vallen. Hij valt best hard op zijn hoofd. Op het kdv zeggen ze dat het er allemaal bij hoort, maar ik vind het doodeng, maar om nou de hele tijd als een angsthaas bij hem te blijven zitten is denk ik ook geen optie. Hoe pakte jullie dit aan? Vallen hoort erbij, maar zo hard op zijn hoofdje vind ik eng</p>

Haai!

Mijn zoontje is ook ruim 10 maanden en met 9 maanden had hij precies wat jou zoontje nu heeft! Maar binnen 2 weken leerde hij zichzelf zachtjes te laten zakken. Dat zomaar laten vallen hoort er echt een beetje bij maar het is maar tijdelijk! Natuurlijk kan je proberen om het zo min mogelijk te laten gebeuren, maar bij mijn zoontje hadden kussens op de grond e.d. niet veel zin, want zo was hij op dit plekje en een halve tel later weer ergens anders.. 
Ik weet wel; ze hebben een hard hoofd;) 

Haai!

Mijn zoontje is ook ruim 10 maanden en met 9 maanden had hij precies wat jou zoontje nu heeft! Maar binnen 2 weken leerde hij zichzelf zachtjes te laten zakken. Dat zomaar laten vallen hoort er echt een beetje bij maar het is maar tijdelijk! Natuurlijk kan je proberen om het zo min mogelijk te laten gebeuren, maar bij mijn zoontje hadden kussens op de grond e.d. niet veel zin, want zo was hij op dit plekje en een halve tel later weer ergens anders.. 
Ik weet wel; ze hebben een hard hoofd;) 

Tja uhhh niks aan te doen, ze krijgen echt niks van een bult. Binnenkort leert hij wel zichzelf op te vangen, maar een flinke bult of schaafwond hoort er gewoon bij, gebeurt zeker nog wel vaker als hij ouder wordt en leert lopen/rennen/klimmen etc... 

Toen mijn dochter net kon staan liet ze zichzelf als ze terug wilde gewoon achterover vallen. Ik vond het maar niks en legde de hele dag kussens om haar heen om de val te breken. Het duurde gelukkig maar een week of 2. Daarna kon ze zelf behendig terug.

Bedankt voor de reacties! Ik ga er dan vanuit dat dit vanzelf straks zal veranderen. En natuurlijk hoort vallen en bulten erbij, maar als ik het kan voorkomen dat hij oo zijn hoofd valt, dan probeer ik dat wel

Terug
Bovenaan