Alleen links bandenpijn

Ik ben nu zeven weken zwanger en heb best veel last van bandenpijn.
Maar de bandenpijn is alleen aan de linkerkant en heel soms in het midden, zijn er meer mensen die dit hebben?

hoi schellie
vraag me niet waarom ,maar ik had[heb] ook alleen aan de linkerkant bandepijn.Ik heb al een echo gehad enzo en alles is goed dus slecht zal het wel niet zijn .misschien heeft iemand anders hier wel een verklaring voor .Ik vroeg het me toen[nu] ok af.greotjes wendy

Hallo Sjellie,

Ook ik had in de eerste weken alleen maar "pijn" aan mijn linkerkant.
Bij mijn echo zo rond de 10 weken leek het of de baby meer naar links lag.
Wellicht heeft het daar mee te maken.
Inmiddels ben ik bijna 16 weken zwanger en vanaf vandaag heb ik het gevoel dat het allemaal aan het oprekken is en ik voel het nu ook rechts.

Persoonlijk vind ik dit de minst leuke weken.
Iedereen is gewend aan mijn zwangerschap en je kan het nog niet echt zien.
Het is net alsof het nu normaal is.....terwijl ik nog op die roze wolk zit hahaha
Het duurt nog even voordat het zover is dat ik de 20 wkn echo krijg.
Ik voel naast de bandenpijn de baby nog niet.

Ik kan niet wachten tot dat ik de hummel voel bewegen en hem/haar weer mag bewonderen op de echo.

Een hele fijne en voorspoedige zwangerschap

Groetjes Marieke

Hoi Sjellie,

Ik heb ook om uitleg van bandenpijn gevraagd, omdat ik last had van een pijn die ik niet thuis kon brengen nadat ik in een onhandige houding had gestaan en er ergens iets "verschoten" was naar mijn idee.
Er lopen dus een heel aantal banden om je baarmoeder heen, aan alle kanten, die de baarmoeder op zijn plaats moeten houden. Die banden lopen allemaal los van elkaar. Je kunt van  1 band last hebben en van de andere niet, dus dan is het helemaal niet zo vreemd dat je de pijn alleen aan 1 kant voelt (dat is bij mij ook het geval).
Ik ben trouwens 6 maanden zwanger van de tweede. Ik wilde wel zeker weten dat het bandenpijn was en niet iets anders (ik heb soms het idee dat, als een verloskundige het ook niet echt weet,  ze het vrij snel op bandenpijn gooien) en daar is een trucje voor. Je kunt een doek strak om jezelf heendraaien en dan de trap een keer op en af lopen. Merk je dat de pijn dan minder of misschien zelfs weg is, dan is het bandenpijn. Blijft het, dan kan het ook nog je bekken zijn.
Beetje voorzichtig mee zijn dus!

Groetjes
Petra

Terug
Bovenaan