<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben stiefmoeder van een 11 jarige jongen. Hij heeft enorm veel speelgoed, maar wil daar alleen mee spelen als zijn vader en/of ik ook mee doen. Hij heeft weinig vertrouwen in leeftijdsgenootjes, omdat hij enorm gepest wordt en hij zich met vele ook niet kan meten (loopt een stuk vooruit in zijn intellectuele ontwikkeling), daarom heeft hij bijna geen vrienden. Op eentje na met wie die altijd online spelletjes doet. </p><p>Hij zit de hele dag achter een beeldscherm, maar dan ook de hele dag. Is het niet de computer, dan is het wel de tv. Ook in de avond als we altijd iets met zijn allen gaan doen, wordt het 9 vd 10 x iets met een beeldscherm. Nu vind ik iets van Wii-en het minst erge, aangezien je dan nog wat met beweging bezig bent. Dit is al zolang ik in dit gezin rondloop, maar ik erger mij er nog steeds aan. Gelukkig gaat hij wel zonder mokken mee met dagjesweg en doet zijn taakjes (dat nog wel met gezeur, maar ja ik wilde dat vroeger ook niet altijd doen), dus van een echte verslaving is nog geen sprake. Nu in deze tijd kunnen we niet echt weg, dus ergens wel fijn dat hij zich zelf kan vermaken, maar toch zou ik zo graag willen dat hij eens wat vaker met echt speelgoed gaat spelen, maar hij heeft meteen een oordeel dat alleen spelen niet leuk is. Vader en moeder zien het probleem niet, vader zit het liefst in zijn vrije tijd ook achter de pc en als stiefzoon een cadeau krijgt, heeft het altijd te maken met een computer spel. Als hij iets gaat doen buiten de computer, dan ben ik helemaal gelukkig, terwijl het eigenlijk iets normaals moet zijn. </p><p>Ik heb al diverse keren aangegeven aan mijn vriend, dat ik het beeldschermtijd veel te veel vind, maar hij vind dat stiefzoon zelf moet bepalen hoe hij zijn tijd indeelt, want dat mochten wij vroeger ook. Zolang hij maar zijn verplichtingen nakomt , want zo niet, dan komen er wel regels.</p><p>Ik probeer het te accepteren, maar ik vind het verdomd lastig, hebben jullie tips dat ik mij er minder aan erger?</p><p> </p><p>Alvast bedankt</p><p> </p>