Alleen maar bij mama...

Help! Onze dochter van 16 maanden wil sinds een paar weken alleen nog maar bij mij zitten, met mij spelen, met mij knuffelen. Van haar papa wil ze niks weten, behalve als ik echt uit de buurt ben, dus niet in huis. Buiten dat het voor mijn vriend echt niet leuk is, is het voor mij ook nogal benauwend.
Hebben jullie hier ervating mee en hoe ga je er mee om? Ik heb al wat dingen geprobeerd, maar zodra ik 'weg' ga zet ze t op een brullen. Zelfs onder de douche gaan terwijl ze bij haar papa blijft is al te veel gevraagd.
Hier moeten we echt iets aan doen, maar wat???

ja, hier wel enigzins herkenbaar..

Ik weet niet of je zelf ook fulltime thuis bent maar als dat zo is, is dat natuurlijk een logische reactie van je dochtertje.

Zelf ben ik ook fulltime thuis en werk ik 's avonds 2 uurtjes dus Sam hangt ook erg aan mij..als ik sta te koken staat hij aan mijn benen omdat ie opgetild wil worden en als ik naar de wc ga staat meneer ook weer op de wc..erg vermoeiend is het inderdaad.

Jeroen is ook tweede keus af en toe en als ik onder de douche stap en de deur achter me dicht doe staat ie te bonken op de deur en te dreinen.
Ik denk ook wel dat het bij deze leeftijd hoort want sam is nu 16 maanden.

Wat ik ook weleens hoor.....maar dat hoeft bij jullie natuurlijk niet zo te zijn...is dat de moeder het meeste doet (in bad doen, verschonen, uit bed halen, op bed leggen)
En als dan papa "ineens" deze dingen gaat doen is dat te vreemd voor zo'n kleine..
Wij leggen daarom Sam samen in bed en douchen we om de beurt met m zodat ie went aan dat niet altijd dezelfde persoon deze rituelen doet.
Meer kan je niet doen en ik denk dat het weer een fase is...gaat vanzelf weer over ;)

Groetjes An

ik ben zo lekker aan t tikken net dat ik zie dat je het helemaal niet had over dat ze niet door der papa naar bed ofzo gebracht wil worden maar over knuffelen en spelen :p

Beter lezen volgende keer dus haha!

Gr an

He An,

Wij proberen ook zoveel mogelijk alles samen te doen, ik trek me regelmatig bewust even terug. Iets in de tuin doen ofzo. Zodra ik echt weg ben kunnen ze t samen prima vinden! Dus mijn vriend is alleen 'tweede keus' als ik in huis ben. Maar het is al fijn om te horen dat we niet de enigen zijn...
Thanks voor je reactie

ja hier is dat ook alleen als ik thuis ben...als ik uit mn werk kom dan heeft ie geen oog meer voor papa en dan zegt jeroen vaak: "nou, wat ben jij een overloper zeg" hahaha

Ja, mijn moeder zei dat mijn zusje en ik precies hetzelfde waren en dat we op een gegeven moment bij alles wat mijn vader wilde doen riepen: "NEE, mama doen!"
(achter de kinderwagen lopen, eten geven, naar de wc brengen enz)
Dus ik ben bang dat dit misschien nog wel even kan duren maar is soms stiekem ook wel een beetje vleiend :p

Gr an

hallo

bij mij is het juist anders om.
bente huilt als ik haar naar bed breng. als ik haar optil dan wilt dat papa haar draagt en ga zo maar door. bij mij was het al bezig voor dat haar zusje op t ziekenhuis kwam te liggen,
maak me er niet zo zorgen om het is aleen vervelend als papa er niet is en ik haar in bed moet leggen.

liefs moontje

hoi

oja dat hebben we hier met allebei de kindjes gehad,is gewoon een fase maar kan wel erg vervelend zijn,wat ik deed was ook id mezelf even terugtrekken zodat ze ook met papa van doen hadden,alle maal periodes die overgaan en er komen er nog zoveel.gr wendy

Hoi,

Erg herkenbaar hier......vooral als ik op dinsdag en donderdag heel de dag moet werken. Zodra ik Thomas van het kdv haal, hoef ik echt niet meer weg te gaan hoor. Ook niet even naar de wc of zo.......nee continue bij mama zijn! Wel sneu voor mijn man natuurlijk, maar ja ik doe ook alles met Thomas, en ben ook veel vaker  thuis.  En papa is alleen voor de leuke dingen.
Dus volgens mij ligt het daar ook inderdaad aan.

Moet eerlijk zeggen, vind het niet zo heel erg hoor. Vooral niet als je heel de dag gewerkt hebt en dan zo'n klein ventje die blij is jou te zien heerlijk!! Maar van de andere kant is het toch ook wel een keer lekker, om gewoon weg te kunnen gaan zonder enig drama!

Terug
Bovenaan