Alleen maar fles melk drinken

Lust ze ander drinken niet ( ook als je het in een fles doet). Of wil ze best iets anders zolang het maar in de fles zit?
Als het om de smaak gaat, ; melk misschien wat verder verdunnen of er een beetje ander smaak aan toevoegen? Bijv. een klein scheutje diksap. Dus beker maar dan zo langzaam laten wennen aan de andere smaak.
Als het om de fles gaat; eerst misschien handvaten aan de fles doen, later langzaam overstappen aan een tuitbeker met een zachte tuit etc.

Mijn dochter 7,5 mnd heeft ook echt nog de 4 flessen nodig. Ze drinkt wel wat anders maar dan uit een gewone beker/glas. Alle tuitflessen weigert ze. Op deze manier krijgt ze natuurlijk nog niet zoveel van het diksap, water etc. binnen. ( de helft valt weer uit haar mond). Maar goed, ze leert het zo wel. En als ik denk dat ze misschien wel erg weinig vocht heeft gehad, geef ik haar gewoon een verdunde fles.

Verder; biedt ik het drinken, tijdens maaltijden etc, in een beker gewoon aan. ze zit ook bij ons aan tafel etc. dus ziet ons gezellig drinken.

Sterkte,
 
Onze dochter (10maanden, wel 9 wk te vroeg geboren) drinkt ook nog 4 flessen melk.
Zolang ze er behoefte aan heeft geef ik het gewoon.
Maar moet zeggen sinds 2 dagen drinkt ze opeens roosvicee uit een tuitkbeker. Eerst altijd paar slokjes en opeens kan ze zelf de beker vasthouden en drinkt ze het op. Doordat ze rond 12u nu 1 hele boterham eet (dus voller zit) & tussendoor dus begint met roosvicee, wordt de fles van 15.30 minder... denk dat ze dus binnenkort overgaat naar 3 melkflessen.

Ik zou me er niet druk om maken, gewoon wel aanbieden van water/thee/diksap... al is het maar steeds een paar slokjes zoals Judith hierboven zegt. Op deze manier leert ze het wel en op een gegeven moment zal ze het wel gaan drinken!

Succes ermee.
 
Terug
Bovenaan