alleen maar flesvoeding?

Hoi allemaal!
Ik heb een vraagje, mijn zoontje is nu 9 weken, en hij krijgt 5 flessen van 180 cc, maar nu met dit mooie warme weer,krijgt ie dan wel genoeg vocht binnen, of moet je iets tussendoor van water geven ofzo?en mag je nog meer als water te drinken geven?
Ik lees ook wel eens iets over thee, mag dat ook?
ik hoor t graag!
Liefs door mv jeremy 01-03-2006
 
Hoi,

Goeie vraag ik wilde hem net gaan stellen!! Ik las trouwens dat je jouw kundje 5 keer 180cc geeft. Mag ik vragen hoe zwaar hij is?? Mijn dochtertje is namelijk ook van 1 maart en ik geef haar 5 keer 160 cc. Geef ik nu te weinig?? Ik heb niet het idee dat ze honger heeft!

groetjes
 
Het hangt van je kind af hoor! Als je dochtertje genoeg weegt en goed groeit, niks ana de hand. Ze geeft het zelf wel aan.
Mijn zoontje kreeg met 9 weken zelfs nog 6 flessen van 200 ml!
Maar om antwoord te geven op dat vocht: het is niet nodig! Ze moeten minimaal 500 ml aan vocht hebben op een dag. Daar zitten ze dus met flesvoeding ruim overheen! Het is namelijk al vocht wat je geeft.
Maar mocht het nu echt een hele warme dag zijn, dan kun je een beetje water erbij geven. Of je maakt die fles met mee vocht aan, kan ook! dan verdun je de melk een beetje.
 
Meer dan een liter vocht moet je niet geven (nou ja, iets er over heen kan geen kwaad natuurlijk) dan hebben ze geen hongergevoel meer en kunnen ze ook last van de darmen krijgen.
 
hallo,
als je kindje genoeg heeft aan fles waarom zou je dan extra vocht bij geven, water of thee zou kunnen, maar haar flesjes moeten ook voldoende zijn. mijn meisje is nu 4 maand enheeft 5 x 160 ik geef nog niks bij want ze maakt haar flessen niet allemaal leeg. zolang haar luiers nat genoeg zijn vind ik het goed. kinderen geven vaak zelf wel aan wat ze nodig hebben
groetjes
 
Mijn zoontje  van 11 weken krijgt 6 x 135 cc. Alhoewel hij niet altijd zijn flesjes leegdrinkt geef ik hem met dit warme weer wel tussen de voedingen door wat water, max 20 cc. Ook kun je bij de voeding 10 cc extra water toevoegen maar dan moet het flesje wel leeggedronken worden, anders krijgt hij te weinig voedingsstoffen binnen.

gr. Jessi
 
Terug
Bovenaan