Alleen maar stress

Hoi ,

ik dacht misschien helpt het om het van me af te schrijven dus hier komt het..

ik ben 6 maanden in verwachting van ons eerste kindje een meisje.. we zijn hier ongelofelijk blij mee en we kijken heel erg uit naar haar komst..

ik ben 29 jaar en mijn vriend is 27 we zijn al 7 jaar heel erg blij met elkaar..

tussen ons gaat alles gelukkig heel erg goed we gaan lekker verhuizen en we hebben genoeg gespaard om alles wat we nodig hebben te kunnen halen voor ons meisje..

nu is er alleen heelaas een vlek ontdekt op de longen van mijn moeder.. ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn tot we volgende week dinsdag eindelijk weten hoe ernstig het allemaal is.. het gevoel dat m'n moeder misschien wel ernstig ziek is kan op op de een of andere manier van me af zetten tot ik meer weet wil ik me zelf namelijk niet gek maken..

nu is de vader van mijn vriend al 18 jaar samen met mijn "stiefschoonmoeder" en dat ging al een langere tijd niet goed..

nu zijn we er laatst achter gekomen dat mijn schoon vader al enige tijd coke gebruikt in z'n dagenlijks leven hij zegt er zelf vanaf te kunnen blijven maar ik geloof hier weinig van en vind het moeilijk om hem te vertrouwen.. ook ben ik ontzettend boos dat hij maar bepaald geen hulp nodig te hebben en wij moeten daar dan maar genoegen mee nemen..

nu waren me schoon ouder als even uit elkaar en ze begreep er niks van tot dat het "coke gebruik" aan het licht kwam ineens vielen veel dingen op hun plek..

mijn schoon moeder heeft me in de periode daarna veel gebeld om het hier met mij over te hebben hoe hier mee om te gaan.. mijn schoon vader en vriend kregen behoorlijke ruzie waardoor mijn schoon vader weer een weekend naar mijn schoon moeder vertrok maar toen het weer goed kwam met mijn vriend gaf hij haar weer een schop het bos in..

weer vroeg mijn schoon moeder mij om raad want ze voelde zich en terecht gebruikt..

nu zit ik gister met m'n schoon vader en die zegt uit het niets ik moet je wat vertellen..

ik heb een ander ik wist niet wat ik moest zeggen nu is die ander ook nog eens 33 jaar! Ik word in november 30!

Nou komt nog het ergste hij wilt zijn ex vriendin mijn "stiefschoonmoeder" niet vertellen dat die een ander heeft maar ik kan toch niet als ze me weer belt met een nieuwe theorie waarom hij zo doet doen alsof ik niet meer weet dan dat ik doe !

Ik vind het zo vreselijk om te hier aan mee te moeten doen maar me vriend zegt dat het misschien beter is als ze het niet weet zodat ze minder gekwetst word mannen logica !

Terwijl ik denk ja maar wat nou als ze er achter komt en dat ze er ook nog eens achter moet komen dat ik het al wist..

me vriend gaat nu met me schoon vader praten want ik vind dat hij het moet vertellen aan der me schoon vader zegt gister nog dood leuk ja ik ben het zat om tegen jullie te liegen ik en mijn partner bedoeld die ik denk nog dat is lekker makkelijk jij bent van je leugen af en nu moet ik er mee leven

wat THE f*ck moet ik hier mee?!

Al gaat de leugen nog zo snel.. de waarheid achterhaalt hem wel. Altijd eerlijk zijn ook al is het nog zo hard en moeilijk. Sterkte met je moeder hopelijk is het niets ernstigs.

& succes met vertellen! Gewoon eerlijk zijn ook al is het moeilijk. Het kan er maar uit zijn. Stress is ook niet goed natuurlijk voor je zwangerschap.

Liefs

@ buddah

ja zo denk ik er dus ook over..

ik wil gewoon dat hij het haar eerlijk gaat vertellen

en ik hoop dat het van m'n moeder ook mee valt

bedankt !

Jeetje wat een hoop heisa om je heen!

Wat betreft je moeder denk ik dat je het beste doet wat je kan doen: wachten tot je meer zekerheid hebt. Het is nu moeilijk te zeggen wat er zal gebeuren en je kan je van alles in je hoofd halen, maar daar wordt niemand beter van...

Wat betreft je schoonvader: wat egoïstisch van hem zoals hij zich opstelt en jou eigenlijk misbruikt om zijn hart te luchten! Ik zou hem voor het blok zetten; of hij vertelt het zelf aan je schoonmoeder en anders doe jij het. Het is niet eerlijk om dit bij jou op je bord te leggen. Zo te horen heb je een goede band met je schoonmoeder. Soms is het heel moeilijk, maar is het beter als ze de waarheid weet. Dan kan zij ook verder met haar leven. Bespreek dit natuurlijk wel eerst met je vriend.

Zo te horen ben je wel toe aan even een break. Kan je niet even lekker een weekendje weg met je vriend? Even samen er tussen uit, weg van alles om je heen. Boek lekker een huisje ergens of een hotel en ga samen wat leuks doen!

Hoi Nikki,

Volgens mij is alle goede raad al gegeven, kan ik daar weinig wijze tips meer aan toevoegen. Wil je wel veel sterkte wensen met de lastige situatie waarin je nu zit. Met je moeder is het afwachten en kan je niks anders doen dan er voor elkaar te zijn, met je schoonouders is het vooral belangrijk dat je voor jezelf en je kleine meid kiest. Je zwangerschap staat nu voorop en moet er niet onder lijden!

Groetjes

<p>Sluit me aan bij de andere dames hier. Wat een K situatie zeg! Ik wens je veel succes met je moeder, weet je ondertussen al wat meer? Ik duim dat het allemaal goed komt en dat het iets onschuldigs is of goed te behandelen is.</p><p>Wat betreft je schoonouders, je hebt er mee te dealen. Maar het is niet eerlijk van je schoonvader om dit bij jullie neer te leggen en de dans te ontspringen met zijn partner. Hij is degene die mans genoeg is om een ander te zoeken, dan hoort hij ook mans genoeg te zijn om het te vertellen aan zijn eerste partner. Persoonlijk zou ik er uit blijven en niets tegen je schoonmoeder zeggen voor nu, maar wel aangeven dat zij verhaal moet halen bij hem en niet bij jou. Jij kunt haar steunen. Theorieen verzinnen is een slecht tijdverdrijf, ze kan beter met je schoonvader gaan praten. Hoewel ik me ook kan voorstellen dat je gewoon wilt dat zij het samen oplossen en dat jij dit geheim moeilijk te dragen vindt. Poeh, lastig zeg! Ik zou toch niet zo snel zelf het vertellen, dat is niet aan jou, dat hoort je schoonvader te doen!</p><p>Veel sterkte! En eerlijk: als het jou even teveel wordt met je zwangerschap, is het echt ok om dit aan te geven en voor jezelf te kiezen hierin. Twee volwassenen zouden dit zelf moeten oplossen, zonder jullie als go-betweens en boodschappers.</p>

Terug
Bovenaan